  • 1. Data: 2007-11-01 15:29:09
    Temat: Prośba o pomoc: kupno na allegro i wpisanie w koszty?
    Od: gringo <bez@adresu>

    Witam!

    Bardzo proszę o wskazówki w następującej sprawie: czy kupując aparat
    fotograficzny na firmę od osoby prywatnej via Allegro można koszt zakupu
    wpisać w koszty prowadzenia działalności?

    Jeżeli tak to proszę o informację, jakie dokumenty są niezbędne do
    prawidłowego zaksięgowania takiego wydatku?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie,
    Gringo

  • 2. Data: 2007-11-01 16:16:56
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-11-2007 o 16:29:09 gringo <bez@adresu> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeżeli tak to proszę o informację, jakie dokumenty są niezbędne do
    > prawidłowego zaksięgowania takiego wydatku?

    Rachunek? Umowa kupna? Dowód zapłaty?

  • 3. Data: 2007-11-01 16:48:19
    Od: gringo <bez@adresu>

    t...@o...pl wrote:

    > Rachunek? Umowa kupna? Dowód zapłaty?

    Witam! Jaki to ma być rachunek? Na razie ze sprzedawcą ustaliłem, że
    spiszemy umowę kupna-sprzedaży, ale z tego co wiem, to jest za mało,
    gdyż taka umowa nie jest dokumentem księgowym, a jedynie oświadczeniem woli.

    Gdybyś mógł rozwinąć swoją sugestię byłbym bardzo zobowiązany.

    Gringo

  • 4. Data: 2007-11-01 17:08:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    gringo wrote:

> [...]
    > woli.
    >
    > Gdybyś mógł rozwinąć swoją sugestię byłbym bardzo zobowiązany.

    Musisz mieć dowód poniesienia kosztu.

    IMHO, nie musisz spisywać jakiejkolwiek innej umowy.
    Przecież jedną już zawarłeś - licytując i wygrywając aukcję.
    Wystarczy zatem wydruk aukcji + potwierdzenie przelewu.

    Jeśli cena na aukcji >= 1000 plz to oczywiście PCC-3 i trzeba
    odprowadzić podatek.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-11-01 17:33:46
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-11-2007 o 17:48:19 gringo <bez@adresu> napisał(a):

> [...]
    > woli.
    >
    > Gdybyś mógł rozwinąć swoją sugestię byłbym bardzo zobowiązany.

    Rachunek opisany w ordynacji podatkowej w dziale rachunki
    i w rozporządzeniu do tejże ordynacji
    "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie
    naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także zakresu
    informacji, które muszą być zawarte w rachunkach"

    Natomiast w praktyce wystarczy umowa + dowód zapłaty, bowiem
    spełnia to wymogi rozporzadzenia w/s prowadzenia kpir, jeśli są tam
    Wasze dokładne dane, przedmiot handlu, kwota, daty, podpisy.

    (BTW - zakładam że jesteś na kpir, na ryczałcie i PK się nie znam)

  • 6. Data: 2007-11-01 20:41:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Nov 2007, gringo wrote:

    > Witam!
    >
    > Bardzo proszę o wskazówki w następującej sprawie: czy kupując aparat
    > fotograficzny na firmę od osoby prywatnej

    Ja w sprawie formalnej: osób publicznych, czyli na przykład Skarbu
    Państwa czy gmin i powiatów, tudzież ich jednostek (PP na przykład,
    czyli Przedsiębiorstwo Państwowe) handlujących na allegro, to jeszcze
    nie widziałem :)
    Zakup "od firmy" jest jak najbardziej zakupem od OSOBY PRYWATNEJ.

    Bo resztę już wyjaśnili inni :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-11-02 09:02:48
    Od: gringo <bez@adresu>