  • 1. Data: 2008-10-19 22:43:00
    Temat: Proste pytanie - DG, amortyzacja, WNiP
    Od: <x...@...pl>

    Witam,
    czy należy poddawać amortyzacji zakup - wartość prawną (strona www) o
    wartości powyżej 3500zł netto, która będzie w firmie używana mniej niż rok?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2008-10-20 07:10:54
    Temat: Re: Proste pytanie - DG, amortyzacja, WNiP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2008, x...@...pl wrote:

    > Witam,
    > czy należy poddawać amortyzacji zakup - wartość prawną (strona www) o
    > wartości powyżej 3500zł netto, która będzie w firmie używana mniej niż rok?

    Mnie zawsze intryguje "hak", wynikajacy z pytania niżej.
    A co się z nią stanie PÓŹNIEJ?

    Idzie o to, że IMVHO oczywisty jest przypadek, podawany jako przykład,
    w którym "na firmę" nabywa się np. ST, używa mniej niż rok i SPRZEDAJE
    (bądź zbywa w inny sposób, np. daruje, pomijając nieopłacalność
    takiej operacji z powodu VAT).
    Jeśli nabytek (ST lub WNiP, ktorego również dotyczy "o przewidywanym
    okresie używania dłuższym niż rok") pozostaje "na stanie", to dobrych
    opisów nie widać - a np. warunek z art.22c..5 wcale nie dotyczy
    "zaprzestania wykorzystywania środka", lecz "zaprzestania działalności
    w której środek był wykorzytywany", na mój rozum firma musiała by
    zaprzestać takiej działalności, do której owa strona www była wyko-
    rzystywana, aby TEN warunek zadziałał :)
    A jak nie ten, to pozostaje zbycie.
    No chyba że nabyto licencję (tylko prawo *korzystania* ze strony,
    bez prawa rozporządzania stroną) na okres krótszy niż rok, bo wtedy
    można powiedzieć że "strona została złomowana" (znaczy per analogiam
    do ST, proszę się nie czepiać) :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-10-20 08:45:40
    Od: <x...@...pl>

> [...]
    > bez prawa rozporządzania stroną) na okres krótszy niż rok, bo wtedy
    > można powiedzieć że "strona została złomowana" (znaczy per analogiam

    Dziękuję Gofrydzie wielki :)
    A jeśli przykładowo zmniejszyć wartość WNiP (strony www) np. z powodu
    nagłych spadków pozycji w Google (którego algorytm nie jest znany *nikomu*),
    a wartość tej strony wynikała wyłącznie z pozycji - do 100zł i sprzedać?
    Przejdzie? ;-)

  • 4. Data: 2008-10-20 15:41:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2008, x...@...pl wrote:

> [...]
    > a wartość tej strony wynikała wyłącznie z pozycji - do 100zł i sprzedać?

    Wiesz, ja nie wiem co rozumiesz przez "stronę www" :)
    Bo teraz mi wychodzi, że wcale nie chodzi o "stronę" (jej treść)
    lecz "adres internetowy" (DNS!), który ze stroną ma mało wspólnego
    (w szczególności pod danym adresem może nic nie być, a dla odmiany
    zarówno ta sama jak i taka sama strona może być pod kilkoma
    adresami).
    Jeśli chodzi o adres, to było już trochę dyskusji, bo nie ma
    jasności jak toto kwalifikować: z jednej strony mamy opłatę
    za obługę adresu ("utrzymywanie adresu"), czyli abonament,
    który stanowi "zwykłą ulotną usługę" (nie nadaje się nijak
    na WNiP), z drugiej można doszukiwać się zupełnie odrębnego
    "prawa do abonamentu danej domeny"... i tu można kręciołka
    dostać, bo co opinia to inne zdanie i do tego wszystkie
    wydają się być zasadne ;)

    Niemniej, IMVHO, w razie *sprzedaży* tego prawa sprawa jest
    raczej "czysta".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-10-20 21:20:10
    Od: <x...@...pl>

    > Wiesz, ja nie wiem co rozumiesz przez "stronę www" :)
    > Bo teraz mi wychodzi, że wcale nie chodzi o "stronę" (jej treść)
    > lecz "adres internetowy" (DNS!), który ze stroną ma mało wspólnego

    No tutaj już widzę podejście filozoficzno-pozycjonerskie :) Jednak, jeżeli
    wartość strony jest wyceniana według jej pozycji to może ona być traktowana
    bardziej jako *domena*, natomiast jeżeli jej siła tkwii w treści, która po
    czasie samoistnie sprowadziła ją na wysokie pozycje - wtedy można skłaniać
    się do dominacji *treści*. Jednakże w pierwszym i drugim wypadku obie
    rzeczy: domena i treść stanowią jednolitą całość, tak więc wartość całości
    stanowi pozycja (domena) jak i treść.

    pozdr ;)

  • 6. Data: 2008-10-20 22:35:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2008, x...@...pl wrote:

> [...]
    > czasie samoistnie sprowadziła ją na wysokie pozycje - wtedy można skłaniać

    Nie tyle "dominacja" IMO jest interesująca, co *podział* (rozdzielenie)
    rozliczenia treści i adresu. Sugeruję, że *powiązanie* treści i adresu
    w jedną całość jest szczególnym przypadkiem "sprzedaży strony" :)
    W takim (ale tylko takim) przypadku, czyli sprzedaży strony wraz
    z prawem do adresu, IMO można obie części "łączyć".

    > Jednakże w pierwszym i drugim wypadku obie
    > rzeczy: domena i treść stanowią jednolitą całość,

    Składam votum separatum :D
    Z 4 możliwości (niżej) tylko w jednej istnieje "powiązanie".

    Realnie owa odrębność wyraża się tym, że są wykupywane "wypracowane"
    adresy (treść znika) jak i treści przenoszone na inny adres (niezależnie
    co się stało z pierwotnym).
    IMO trzeba na to spojrzeć tak, ze wartość ktora służyła uzyskaniu
    przychodu stanowi "formalny WNiP" kategorii "towar" (hm... analogia
    z paczką Windows XP może być?) zaś wartość która posłużyła do "wywindowania"
    wartości sprzedanej - za "narzędzie" (czyli właściwy WNiP, znaczy
    WNiP w rozumieniu podatku dochodowego).
    I może też być analogia z paczką Windows XP :)
    Jak rozumiem tu się zgadzamy - z tym zastrzeżeniem, że wprost mówię
    o podziale a nie "dominacji".

    > tak więc wartość całości
    > stanowi pozycja (domena) jak i treść.

    Nie no, wartości mogą być w kilku wymiarach:
    - wartość domeny (do sprzedania luzem, kupującego nie interesuje
    "co tam było", ale ranking tak, treść wtedy była "narzędziem")
    - wartość strony (treści, do sprzedania luzem, kupującego nie
    interesuje "gdzie to leżało", chce włączyć do swojej strony,
    wtedy domena była narzędziem - przykładem sysinternals :))
    - "wartość wiązana" treści i adresu, kiedy kupujący jest skłony
    za stronę *Z* adresem zapłacić więcej niż osobno za stronę
    i osobno za adres :)
    Tę możliwość akcentujesz. Ale IMHO nie jest oczywiste, że
    należy zawsze szukać takiego powiązania.
    - możliwość sprzedaży (odrębnie) zarówno strony jak i adresu.
    Ale wtedy nie pytaj mnie jak ich wzajemną korelację "ustawić" :)
    "Towar ulepszony przez używanie"?? ;P

    > pozdr ;)

    wzjm! - Gotfryd