  • 1. Data: 2003-10-30 17:07:35
    Temat: Proszę o pomoc! Sprawa bardzo pilna! Biuro Rachunkowenie nie chce wydać dokumentacji!
    Od: "Adik" <w...@o...pl>

    Temat już poruszałem, również na pl.prawo (tam nie uzyskałem informacji),
    ale sprawa posunęła się o wiele dalej :(

    Od prawie 5 lat (czyli od początku istnienia firmy) księgowość zlecona
    zostala do Biura Rachunkowego.

    Tydzień temu poprosiliśmy księgowego o przygotowanie i wydanie wszystkich
    dokumentów w celu zrobienia biznes planu.
    W poniedziałek wydał rok 2003 i 2002.
    Poprosiliśmy więc ponownie o resztę dokumentów. Na co stwierdził że inne nie
    są potrzebne do BP.
    W związku z tym stwierdziliśmy że chcemy wszystkie dokumenty aby
    przeprowadzić kontrolę zewnętrzną dokumentacji.
    Tu zaczęły się schody. Księgowy się strasznie zdenerwował i powiedział że
    potrzebuje 1 dzień aby wszystko odnaleźć w archiwum.
    Byliśmy umówieni na wtorek. We wtorek jak do niego pojechaliśmy znów zaczął
    kręcić i powiedział że ma zawalone archiwum i da nam je w środę.
    Kolega zadzwonił rano w środę do księgowego i okazało się że dokumentów nie
    dostaniemy bo znów nie ma czasu aby je wyjąć z archiwum (Archiwum ma w
    garażu)! Tu zaczęło się już robić gorąco.
    Postanowiliśmy w trybie natychmiastowym rozwiązać umowę. Pojechaliśmy
    wczoraj wieczorem do niego. Najpierw na nas nawrzeszczał, potem jak
    wręczyliśmy mu wypowiedzenie umowy to nie chciał go podpisać. Ale w końcu to
    zrobił. Dodatkowo wręczyliśmy mu wezwanie do wydania dokumentów, tego już
    nie chciał podpisać. Od razu mówię. Odpadają listy polecone bo i tak ich nie
    odbierze.

    Zażądaliśmy natychmiastowego wydania dokumentów, w tym momencie stwierdził
    że jesteśmy na jego prywatnym terenie i mamy natychmiast go opuścić. Umówił
    sie z nami na dzisiaj na godz 12 na wydanie dokumentów. Sytuacja się nie
    zmieniła. Nie było go w domu. Zadzwoniliśmy do niego. Przez tel powiedział
    że nie wyda dziś dokumentów bo nie ma czasu. Poza tym wyda je wtedy gdy on
    będzie chciał. Na koniec nawyzywał mojego kolegę i się rozłączył.

    Byliśmy w US. Tam nam powiedziano że skarbówka nic nie może zrobić.
    (( Złożyliśmy jedynie pismo informujące o braku dostępu do dokumentów za
    lata 1990-2001 z ww przyczyn.

    Prokuratura radzi w tej sytuacji poczekać na rozwój wydarzeń.
    Nie możemy czekać. Podejrzewamy że jest coś nie tak z dokumentami, mogą byc
    robione jakieś machlojki, za które zgodnie z prawem my odpowiadamy przed US.

    Dodam tylko że w dokumentach za lata 2002 i 2003 brakuje kilku podstawowych
    rzeczy: m.in rozliczeń z ZUS, krótko mówiąc dokumentacja jest niepełna.
    Boję się że w pozostałej dokumentacji są znacznie poważniejsze błędy.
    To nie wszystko.

    W nowym biurze rachunkowym dowiedzieliśmy się, iż do przesyłania informacji
    o składkach ZUS drogą elektroniczną księgowy musi mieć nasze pisemne
    upoważnienie. Nigdy takiego nie otrzymał od nas.

    Ponadto

    Umowa z biurem była zawarta na czas nieokreślony z 3 miesięcznym okresem
    wypowiedzenia.
    W ciągu tych 5 lat biuro z jednoosobowej działalności gospodarczej
    przekształciło się w Spółkę Cywilną (księgowy + jego żona) i 2 krotnie
    zmieniało swoją siedzibę.
    Umowa jest podpisana z jednoosobową działalnością gospodarczą pod pierwszym
    adresem. Nigdy nie zostaliśmy poinformowani o jakichkolwiek zmianach.
    Faktury wystawiane są od jakiegoś czasu już na spółkę, chociaż nie był
    podpisany żaden aneks do umowy. W tym momencie ja już nawet nie wiem gdzie
    księgowy przechowuje dokumenty. Wiemy natomiast że biuro ma w domu.
    Dodatkowo nie ma żadnego szyldu że tam jest biuro.

    Błagam pomóżcie. Co mamy robić???
    Jest koniec miesiąca a my nie mamy dostępu do informacji o składkach ZUS i
    innych rozliczeniach za wrzesień i październik.

    W jaki sposób można go zmusić do natychmiastowego wydania dokumentów!!!

    Pozdrawiam
    Adik

  • 2. Data: 2003-10-30 19:05:54
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "Adik" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Od prawie 5 lat (czyli od początku istnienia firmy) księgowość zlecona
    > zostala do Biura Rachunkowego.
    > (( Złożyliśmy jedynie pismo informujące o braku dostępu do dokumentów za
    > lata 1990-2001 z ww przyczyn.

    to ile w koncu prowadzicie dzialalnosc ? 5 czy 13 lat ?

    > W nowym biurze rachunkowym dowiedzieliśmy się, iż do przesyłania
    informacji
    > o składkach ZUS drogą elektroniczną księgowy musi mieć nasze pisemne
    > upoważnienie. Nigdy takiego nie otrzymał od nas.

    ??? nic nie wiem o takim upowaznieniu...
    (moze ktos pomoc ? pierwsze slysze o dodatkowym pisemnym...)

> [...]
    > innych rozliczeniach za wrzesień i październik.
    > W jaki sposób można go zmusić do natychmiastowego wydania dokumentów!!!

    przeciez jeszcze mamy pazdziernik !!! o jakich rozliczeniach piszesz ?
    nie wiem jak Ci pomoc, moze wizyta na stadionie X-lecia :)))

    pozdrawiam - Darek SP2BZW
    informuj o rozwoju wypadków....

  • 3. Data: 2003-10-31 06:40:54
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > innych rozliczeniach za wrzesień i październik.
    >
    > W jaki sposób można go zmusić do natychmiastowego wydania dokumentów!!!

    Ostatnio czytałem art. na ten temat i zapewniam Cię, że Biuro Rachunkowe nie
    ma prawa do zatrzymywania Twoich dokumentów. Nie pamiętam o jaki konkretnie
    art. chodziło, ale w tym wypadku niezwłocznie złożyłbym zawiadomienie w
    prokuratyrze. Jeżeli Interesują Cie szczegóły odezwij się na priva.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2003-10-31 06:55:21
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Ostatnia lub przedostatnia "Gazeta Prawna" - wyczerpujący artykuł na
    interesujący Cię temat. A prokurator niech doradza swojej cioci. Ma przyjąć
    zawiadomienie o przestępstwie i wszcząć postępowanie lub odmówić jego
    wszczęcia (Ty masz jeszcze drogę odwoławczą).
    AR

  • 5. Data: 2003-10-31 07:05:53
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    > informacji
    >
    > ??? nic nie wiem o takim upowaznieniu...
    > (moze ktos pomoc ? pierwsze slysze o dodatkowym pisemnym...)

    Ano jest coś takiego -
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 3 lipca 2001 r.
    w sprawie warunków, jakie muszą spełnić płatnicy składek przekazujący
    dokumenty ubezpieczeniowe w formie dokumentu elektronicznego poprzez
    teletransmisję danych (Dz. U. Nr 73, poz. 774).
    Ale dla ZUS bardziej istotne jest, że dokumenty są przekazywane, a nie czy
    klint podpisał w biurze dodatkowy papierek. Zresztą kwestia rozliczeń ZUS
    przez biuro wynika z zawartej umowy.

  • 6. Data: 2003-10-31 10:32:05
    Od: "Adik" <w...@o...pl>

    Byliśmy w US. Tam nam powiedziano że skarbówka nic nie może zrobić.
    (( Złożyliśmy jedynie pismo informujące o braku dostępu do dokumentów za
    lata 1990-2001 z ww przyczyn.

    Sorki tu jest błąd. Chodziło oczywiście o lata 1999-2001 nie o 1990-2001 :))

    Pozdr
    Adik