  • 1. Data: 2008-01-31 02:11:10
    Temat: Prywatna sprzedaz samochodu za 900 zl - uwzgledniam w zeznaniu rocznym?
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    sprzedalem samochod - za cale 900 zl (dziewiecset). I nie byla to cena
    zanizona ;) Do US umowny nie zglaszam (bo ponizej tysiaca zlotych) -
    pogonili mnie stamtad. Czy powinienem wykazac sprzedaz na zeznaniu
    rocznym? Samochod ten mialem "od zawsze". Sprzedaz osoba prywatna-
    osoba prywatna.
    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2008-01-31 03:42:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@a...pl wrote:
> [...]
    > pogonili mnie stamtad. Czy powinienem wykazac sprzedaz na zeznaniu
    > rocznym? Samochod ten mialem "od zawsze". Sprzedaz osoba prywatna-

    Nie.

  • 3. Data: 2008-01-31 09:51:52
    Od: p...@a...pl

    On 31 Sty, 04:42, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie.
    Dzieki - tak wlasnie myslalem ale wolalem sie upewnic.
    Napiszesz jeszcze dlaczego nie?

    pzodr
    Piotr

  • 4. Data: 2008-01-31 14:20:39
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Dzieki - tak wlasnie myslalem ale wolalem sie upewnic.
    > Napiszesz jeszcze dlaczego nie?
    >
    > pzodr
    > Piotr

    A na słowo nie uwierzysz ?

    google ; sprzedaż+rzeczy+używanych+po+upływie+6+miesięcy+od+d
    aty+zakupu

    Pzdr- Kriss

  • 5. Data: 2008-01-31 21:29:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@a...pl wrote:

    > Dzieki - tak wlasnie myslalem ale wolalem sie upewnic.
    > Napiszesz jeszcze dlaczego nie?

    Art. 10.
    1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli odpłatne zbycie NIE NASTĘPUJE w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonanew przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed
    upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym
    nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - PRZED UPŁYWEM PÓŁ
    ROKU, licząc OD KOŃCA MIESIĄCA , w którym nastąpiło nabycie; w przypadku
    zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany,

    Jednym słowem, sprzedaż po pół roku nie jest źródłem przychodu.