  • 1. Data: 2015-11-01 16:37:07
    Temat: Prywatne auto użytkowane we firmie - pytania zielonego w temacie
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    prowadzę działalność gospodarczą handlowo - usługową, często pracuję
    poza lokalem. Zakupiłem na umowę kupna-sprzedaży samochód osobowy od
    osoby prywatnej. Czy mógłby ktoś w prosty sposób doradzić w jaki sposób
    mógłbym ewidencjonować ten pojazd w firmie? Mam na myśli księgowanie
    generowanych z tytułu eksploatacji kosztów (paliwo, naprawy,
    ubezpieczenie, itp.). Nurtuje mnie również sprawa wypłaty ewentualnego
    odszkodowania w razie kolizji czy kradzieży - czy byłaby to kwota netto
    nawet jesli nie odliczyłbym VAT od zakupu (umowa kupna-sprzedaży) ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2015-11-01 17:33:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 1 Nov 2015 16:37:07 +0100, Marek <x...@x...xxx> wrote:

    >Nurtuje mnie również sprawa wypłaty ewentualnego
    >odszkodowania w razie kolizji czy kradzieży - czy byłaby to kwota netto
    >nawet jesli nie odliczyłbym VAT od zakupu (umowa kupna-sprzedaży) ?
    A jaką opcję masz wskazaną na polisie AC? Netto czy brutto?

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 3. Data: 2015-11-02 11:56:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-01 o 16:37, Marek pisze:
> [...]
    > osoby prywatnej. Czy mógłby ktoś w prosty sposób doradzić w jaki sposób
    > mógłbym ewidencjonować ten pojazd w firmie?

    O ile KPiR:
    Samochód w EŚT. Potem amortyzacja.

    Mam na myśli księgowanie
    > generowanych z tytułu eksploatacji kosztów (paliwo, naprawy,
    > ubezpieczenie, itp.).

    Wtedy 50% VAT do odliczenia (jeśli VATowiec) + reszta w KUP.

    Nurtuje mnie również sprawa wypłaty ewentualnego
    > odszkodowania w razie kolizji czy kradzieży - czy byłaby to kwota netto
    > nawet jesli nie odliczyłbym VAT od zakupu (umowa kupna-sprzedaży) ?

    W zależności od tego, co zgłosisz ubezpieczalni - dostaniesz netto,
    netto+50 VAT albo brutto.

    Już przechodziłem odzyskanie 50% VAT po wdrożeniu nowych przepisów -
    droga przez mękę.
    Następnym razem podczas zgłaszania szkody zeznam, że auto nie jest
    używane w DG.

    --
    Pete