  • 1. Data: 2004-10-24 08:28:08
    Temat: Prywatny samochód - dzialalność
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

    Witam grupowiczów i mam pytanko.
    Ja mam samochód a moja żona ma dzialalność. Ja ją wioze jak taksówkarz w
    celu załatwienia jej spraw służbowych bo ona nie ma prawa jazdy. Samochód
    jest tylko na mnie zarejestrowany.
    Co zrobic by można było koszty użytkowania samochodu wliczyc do ksiazki
    przychodzow i rozchodów?
    Zaznaczam że jestem zielony z prawa podatkowego.

  • 2. Data: 2004-10-25 06:49:59
    Temat: Re: Prywatny samochód - dzialalność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Oct 2004, Bogdan wrote:

> [...]
    >+ jest tylko na mnie zarejestrowany.
    >+ Co zrobic by można było koszty użytkowania samochodu wliczyc do ksiazki

    Hm... ja tam widzę 2 elementy:
    - użytkowanie samochodu; toto składa się IMO z 2 elementów:
    -- użyczenia; jako iż "od małżonka" to zwolnione z podatku
    -- użytkowania w celu DG: skoro tytuł prawny jest to pytam
    co jest przeszkodą w rozliczeniu "kilometrówki" ??
    - element drugi to uznanie ciebie w roli osoby współpracującej. Ale
    o tym nie powiedziałeś ani słowa. Chodzi o potencjalną konieczność
    odprowadzenia składek ZUS od "współpracującego".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)