  • 1. Data: 2015-08-20 09:12:45
    Temat: Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wg GUS
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Czy przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw bez
    wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego, ogłaszane przez
    Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, to kwota netto, kwota brutto?
    Spodziewam się, że kwota brutto, ale czy zawiera w sobie składki na
    ubezpieczenie społeczne w części opłacanej przez pracodawcę, czy może także
    zawiera w sobie tę część składek opłacanych przez pracownika - i które
    części ?
    przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw?
    http://dziennikigus.stat.gov.pl/dzienniki-urzedowe-g
    us
    "

    DZIENNIK URZĘDOWY

    GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO

    Warszawa, dnia 23 stycznia 2015 r.

    Poz. 2

    OBWIESZCZENIE

    PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO

    z dnia 20 stycznia 2015 r.

    w sprawie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw

    bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale 2014 r.

    Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 17 lipca 1998 r. o pożyczkach i
    kredytach studenckich (Dz. U. z 2014 r.

    poz. 1026 i 1198) ogłasza się, że przeciętne miesięczne wynagrodzenie w
    sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród

    z zysku w czwartym kwartale 2014 r. wyniosło 4138,58 zł.

    Prezes Janusz Witkowski"

  • 2. Data: 2015-08-20 17:06:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ????? wrote:
> [...]
    > sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród
    >
    > z zysku w czwartym kwartale 2014 r. wyniosło 4138,58 zł.

    brutto po stronie pracownika.
    przynjamniej tak mi sie zawsze wydawalo :)

  • 3. Data: 2015-08-20 19:46:55
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    A ile to wyjdzie na rękę nie na umowę o pracę, lecz jako wynagrodzenie
    członka zarządu (niebędącego pracownikiem)?
    Ostatnio zdaje się jakieś zmiany w oskładkowaniu były?
    Czy można "powołać" członka zarządu tak, aby wynagrodzenie nie było
    oskładkowane (ZUS: powołanie nie stanowi tytułu oskładkowania
    wynagrodzenia)?

    -----

  • 4. Data: 2015-08-20 21:07:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-08-20 o 17:06, witek pisze:

    > brutto po stronie pracownika.
    > przynjamniej tak mi sie zawsze wydawalo :)

    Znaczy brutto (z podatkiem) ubruttowione (z pracowniczą częścią składek)?

    :)

    MJ