  • 1. Data: 2005-04-30 00:10:56
    Temat: Przedawnienie - ?
    Od: "Alan" <s...@g...pl>

    Wiem ze nie ujawnienie dochodow czy bledy na pit lacznie z "oszustwami"
    ulegaja przedawnieniu. Moze ktos podac dokladnie jakies konkretne liczby?
    BTW Pytam w zwiazku z tym ze pracujac legalnie za granica (Anglia) wyglada
    na to ze paradoksalnie zostaje sie dodatkowo rozliczony w polskiej skarowce.
    Osobiscie uwzam to za skandal. Pracuje czlowiek w innych warunkach, ponoszac
    tam wyzsze koszty utrzymania, czesto ograniczajac je do minimum, w dodatku
    czesto za nie wiele wiecej niz wynosi polowa sredniej krajowej w danym
    kraju. Przyjezdza do kraju zarobiony i najprawdopodobniej z checia
    skonsumowania tych pieniedzy a wiec napedzajc rynek, czesto takze z mysla
    zainwestowania, co jest dobre dla samego kraju i obywateli, a tu po drodze
    takie niemile jeszcze go moga spotkac niespodzianki!
    BTW Zastanwiajace jest tylko jak to US maja sprawdzac skoro nawet same nie
    wiedza na jakich zasadach trzeba sie rozliczac oraz jak maja to uczynic
    podatnicy?
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/17.html?numer=1445
    &dok=1445.17.562.2.2.1.0.1.htm
    --
    soap [at] go2 [dot] pl
    GG: 3265146 | ICQ: 53767178 | GSM: +48 501800741

  • 2. Data: 2005-05-02 18:20:49
    Temat: Re: Przedawnienie - ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Alan wrote:
    > Wiem ze nie ujawnienie dochodow czy bledy na pit lacznie z "oszustwami"
    > ulegaja przedawnieniu. Moze ktos podac dokladnie jakies konkretne liczby?
    5 lat od konca roku, w którym dokonuje się rozliczenia.
    Czyli w efekcie 6 lat liczać od roku za który się rozliczasz.

    > BTW Pytam w zwiazku z tym ze pracujac legalnie za granica (Anglia)
    > wyglada na to ze paradoksalnie zostaje sie dodatkowo rozliczony w
    > polskiej skarowce.
    Nie paradoksalnie tylko normalnie.
    Jesteś obywatelem polskim mieszkającym w polsce i tutaj rozliczasz się z
    dochodów.
    Jak ci to nie odpowiada, wymelduj się i wyjedź wówczas nie będziesz musiał.

    Osobiscie uwzam to za skandal.

    Rozejrzyj się dookoła. Ten skandal obowiązuje w większości państw.
    Czy za skandal uważasz, że jak obywatel angielski zarobi coś w polsce to
    płaci od tego podatki w anglii?

> [...]
    > wiec napedzajc rynek, czesto takze z mysla zainwestowania, co jest dobre
    > dla samego kraju i obywateli, a tu po drodze takie niemile jeszcze go

    Jeżeli się przeprowadzisz do anglii nie będziesz musiał płacić podatków
    w polsce.

    Zaściankowość z ciebie wychodzi.

  • 3. Data: 2005-05-02 18:40:19
    Od: Santo <r...@p...neostrada.pl>

    A czy nie jest tak, że liczy się miejsce zamieszkania a nie miejsce
    meldunku? Jesli pracujesz za granicą to twoje miejsce zamieszkania to
    właśnie ta "zagranica" - chyba ze źle rozumiem miejsce zamieszkania.

  • 4. Data: 2005-05-03 07:44:13
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Santo" <r...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > A czy nie jest tak, że liczy się miejsce zamieszkania a nie miejsce
    > meldunku? Jesli pracujesz za granicą to twoje miejsce zamieszkania to
    > właśnie ta "zagranica" - chyba ze źle rozumiem miejsce zamieszkania.
    Nie, nie, nie. Mozemy byc obywatelem Polski, przebywac w Anglii (tzn
    pracowac), w Polsce mamy zerowy dochod, to placimy podatek, i w Polsce, i w
    Anglii. Ale jesli za Anglie podstawimy np. Wlochy, to w Polsce nic nie
    placimy, a jesli podstawimy USA, to wtedy zaplacimy wg metody
    "proporcjonalnej", czyli doplacimy w Polsce podatek do naszych stawek (mimo,
    ze w USA juz placilismy, ale np. tylko 20%, a u nas przy tym dochodzie juz
    jest 30%, wiec 10% do kasy US'u).
    Czyli: wszystko zalezy od tego jaka umowe podpisala Polska z danym krajem
    (nie ma znaczenia czy w Unii czy poza Unia - Unia nie wnika w podatki
    dochodowe)

    Chyba sa dwa przypadki:
    Firma, przedawnienie
    1. Dochodowy: z chwila, kiedy wolno nam poslac kwity ksiegowe na przemial,
    czyli jesli mamy rok 1999, rozliczenie nastepowalo do 30-04-2000, doliczamy
    5 lat, i wychodzi nam 30-04-2005, czyli 1-go maja na przemial
    2. VAT, ostatni kwit VATowski z 1999 na przemial juz 26-01-2005

    Zwykly czlowiek:
    tu chyba obowiazuje 3 letni okres? (czyzby to zmienili?)

    I to wszystko "chyba".

    Zgadza sie, i lepiej uwazac, bo sam widzialem jak pani w pokoju sprawdzala
    na CD z danymi przeslanymi przez Niemca (albo z Austrii, albo od Swissa).

    musiał.
    Jak wyzej - meldunek nie ma nic do rzeczy

    Placi i w Polsce i u siebie.

    pozdrawiam - xxx

  • 5. Data: 2005-05-03 11:28:03
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 3 May 2005 09:44:13 +0200, xxx napisał(a):

> [...]
    > czyli jesli mamy rok 1999, rozliczenie nastepowalo do 30-04-2000, doliczamy
    > 5 lat, i wychodzi nam 30-04-2005, czyli 1-go maja na przemial

    Nie 1 maja tylko 31 grudnia 2005 r.

    > 2. VAT, ostatni kwit VATowski z 1999 na przemial juz 26-01-2005
    >
    > Zwykly czlowiek:
    > tu chyba obowiazuje 3 letni okres? (czyzby to zmienili?)

    Nigdy nie zmienili - bo nigdy tak nie było zawsze był 5 letni okres
    przedawnienia

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-05-03 22:12:09
    Od: "Alan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "xxx" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie, i lepiej uwazac, bo sam widzialem jak pani w pokoju sprawdzala
    > na CD z danymi przeslanymi przez Niemca (albo z Austrii, albo od Swissa).

    Jak juz US wzywa na kontrole to wtedy "tlumaczy" sie tylko z ostaniego PITu
    czy calego 5-cio letniego okresu? :-)

  • 7. Data: 2005-05-04 20:50:24
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Alan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Swissa).

    > Jak juz US wzywa na kontrole to wtedy "tlumaczy" sie tylko z ostaniego
    Od nas zazadali potwierdzenia wplaty VATu za jakis miesiac 4.5 roku temu
    (gdzies mieli jakies zamieszanie w swoich kwitach

    xxx

  • 8. Data: 2005-05-04 20:55:17
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie 1 maja tylko 31 grudnia 2005 r.
    Troche mnie Pan (Mieczyslaw) zaburzyl, wiec jeszcze raz sprawdzilem w
    zaprzyjaznionym biurze rachunkowym, twierdza, ze jest tak jak napisalem
    (czyli 1-go maja na przemial), bowiem rok licza prawdziwie, a nie po
    wojskowemu (czyli rocznikowo). I znowu powstaje: czy tak, czy siak. Kto ma
    jakies opinie na ten temat? Jakies orzeczenie NSA? Jakies wyjasnienie IS?

    pzodrowienia - xxxx

  • 9. Data: 2005-05-04 21:44:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2005, xxx wrote:

> [...]
    >+ wojskowemu (czyli rocznikowo). I znowu powstaje: czy tak, czy siak. Kto ma

    Żadne opinie... zajrzyj do *USTAWY* !

    >+ Jakies orzeczenie NSA?

    Wyjątkowo (jak na polskie przepisy) czytelny zapis z Ordynacji:

    Art. 70. § 1. Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat,
    licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    termin płatności podatku.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    >+ Jakies wyjasnienie IS?

    Nie widzę potrzeby wydawania 5 zł... ;)
    Liczy się *od* terminu płatności (a NIE od "okresu dotyczącego")
    i "końca roku" (a nie dnia czy innego wynalazku ;) zdefiniowanego
    w Kodeksach).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-05-04 21:44:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2005, Alan wrote:

    > + Jak juz US wzywa na kontrole to wtedy "tlumaczy" sie tylko z ostaniego PITu
    > + czy calego 5-cio letniego okresu? :-)

    IMO: "zależy" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd