  • 1. Data: 2008-02-18 16:07:18
    Temat: Przekazanie na własne potrzeby a kasa fiskalna
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Chcę wycofać zepsutego laptopa z działalności - i przeznaczyć go na
    prywatne potrzeby po czym naprawić już dla celów domowych.
    Wystawiłbym fakturę wewnętrzną, naliczył VAT - czy wpadam tutaj w kasę
    fiskalną albo czy liczy
    się to jako dostawa dla ludności?

    pozdr,
    tommyz

  • 2. Data: 2008-02-21 18:09:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

> [...]
    > potrzeby po czym naprawić już dla celów domowych.
    > Wystawiłbym fakturę wewnętrzną, naliczył VAT - czy wpadam tutaj w kasę

    Hm...
    Jak na mój gust mamy *dwie* przesłanki wyłączające z kasy:

    1. pod kasę podlega *sprzedaż*, a nie *dostawa towarów*; tym samym
    czynności "równoważne sprzedaży" w zakresie obowiązku VAT, jednak
    tą sprzedażą (w rozumieniu VAT!) nie będące, IMHO po prostu
    nie podlegają pod art. 111. Wcale.
    Ktoś ma zdanie przeciwne i dlaczego? ;)

    2. Nawet jakbyśmy chcieli udawać że powyższe nie ma zastosowania, to
    po przyjrzeniu się przepisom, wychodzi mi *BARDZO* ciekawy wniosek!!!

    Otóż - na podobnej zasadzie, ustawa wprowadza podział na "podatników"
    oraz przypadki, kiedy osoba dokonująca transakcji podatnikiem nie
    jest. Znaczy "nie podlega".
    ALE...
    Ale w miejscu, w którym określa się obowiązek zakupu kas fiskalnych
    wyraźnie zapisano:
    http://www.gofin.pl/5,35,28360,0.html
    "dokonujšcy sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzšcych
    działalnoœci gospodarczej oraz rolników ryczałtowych"

    Wniosek z tego taki, że jeśli kupuję ja - przedsiębiorca w rozumieniu
    przepisów o VAT (czyli również, jakby była to osoba dokonująca
    np. najmu na cele niemieszkaniowe itp), to zakup przez tę osobę
    obowiązkowi kasy fiskalnej NIE PODLEGA!!!

    Fakt, że idę do piekarza i kupuję chleb na potrzeby osobiste, zgodnie
    z zapisem w ustawie, NIE MA NIC DO RZECZY!
    Tam NIE MA wymogu "kupowania na firmę" :)

    Dobrze gadam?

    Oczywiście, takie rozumieniu (IMHO jak najbardziej zgodne z literą
    przepisu) jest obosieczne.
    Sprzedawca ma obowiązek wystawienia mi f-ry :>

    No, bez sensu to w ustawie zapisali....

    Kto się zgadza z ostatnim wnioskiem? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-02-22 08:48:06
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2008 o 19:09:45 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Hm...
    > Jak na mój gust mamy *dwie* przesłanki wyłączające z kasy:

    (...)

    Mi też podobnie wychodzi - trafia mnie szlag, że przy prostej
    operacji nie ma pewności co zrobić... 75 zeta nie będę za to płacił
    przecież... Chyba przepuszczę przez jakiś sklep z używanym
    sprzętem - sprawa będzie przynajmniej czysta a koszt podobny.

    pozdr,
    tommyz

  • 4. Data: 2008-02-22 10:02:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

    > (...)
    >
    > Mi też podobnie wychodzi - trafia mnie szlag, że przy prostej
    > operacji nie ma pewności co zrobić... 75 zeta nie będę za to płacił
    > przecież...

    A to jest już trzecia i odrębna przesłanka, ale tylko zwolnienia
    z obowiązku kasy (a nie niepodlegania pod niego), przecież do
    ~40 kzł obrotu przysługuje zwolnienie!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-02-22 10:31:32
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-02-2008 o 11:02:27 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > A to jest już trzecia i odrębna przesłanka, ale tylko zwolnienia
    > z obowiązku kasy (a nie niepodlegania pod niego), przecież do
    > ~40 kzł obrotu przysługuje zwolnienie!

    Na kompa tak czy siak przysługuje zwolnienie? Nawet jeśli na twardym dysku
    sa zapisane
    programy :) ? (Swoją droga akurat HDD padł więc nie mam tego problemu,
    chyba
    że BIOS podchodzi pod nagrany kardrdż ? )

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-02-22 23:37:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

    > Na kompa tak czy siak przysługuje zwolnienie? Nawet jeśli na twardym dysku sa
    > zapisane programy :) ?

    Zajrzyj do rozporządzenia :)
    Po prawdzie sam pewnie nie raz użyłem uproszczonego określenia "nośniki",
    ale w przepisie mamy:
    http://podatki.pl/akty/201207.htm
    +++
    7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami
    oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawanymi łšcznie
    z licencjš na użytkowanie): płyt CD, płyt DVD, kaset magnetofonowych,
    taœm magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży;
    ---

    Harddysków nie widzę :)

    > (Swoją droga akurat HDD padł więc nie mam tego problemu, chyba
    > że BIOS podchodzi pod nagrany kardrdż ? )

    Hm... obstawiam że nie...

    pzdr, Gotfryd