11. Data: 2002-07-19 06:45:34
Temat:Re: Przelew do US - zaliczka za pracownika - JAK?
Od:"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
news:ah72sv$263n$1@pingwin.acn.pl...
> Czy Ty jestes tym sam K.K. z pbb?
> Bo jakie takie dziwnie lamerskie pytania zadajesz jak na "bankiera" :-)

Za to bardzo mi się podobają iście profesjonalne dwie odpowiedzi na moje
pytanie :-))) Czy ktoś zna odpowiedź? Zdaje się, że nie :-(( Pytanie jest wg
mnie bardzo istotne a nic na ten temat nie wynika z Rozporządzenia.

K. Kowalski

12. Data: 2002-07-19 09:26:50
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna odpowiedź? Zdaje się, że nie :-(( Pytanie jest wg
> mnie bardzo istotne a nic na ten temat nie wynika z Rozporządzenia.
>
> K. Kowalski

Krzysiu, bank spartolił formatkę, a Ty się żalisz tutaj?
Nie wierzę, że tam nie zadzwoniłeś.
Mam nadzieję, że już poprawiają.

CEZ

13. Data: 2002-07-19 10:08:03
Od:"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cef" <c...@i...pl> wrote in message news:ah8m07$27b$1@news2.tpi.pl...
> Krzysiu, bank spartolił formatkę, a Ty się żalisz tutaj?
> Nie wierzę, że tam nie zadzwoniłeś.
> Mam nadzieję, że już poprawiają.

No dobrze - ale który bank? Czy ktoś może mi w końcu odpowiedzieć _na
pytanie_ :-) zamiast wypisywać jakie to oczywiste ;-)

Przypomnę:
Jeszcze nie daje mi spokoju sytuacja, gdy w spółce cywilnej, wspólnik płaci
zaliczkę na podatek (PIT5) z konta firmowego. Kto jest zobowiązanym? Czyje
mają być dane i czyj NIP? Niektóre banki podstawiają na siłę dane adresowe
firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

Pozdrawiam
K. Kowalski

14. Data: 2002-07-19 10:44:02
Od:"Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> wrote in message
> [...]
> mają być dane i czyj NIP? Niektóre banki podstawiają na siłę dane adresowe
> firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

NIC.

Zobowiazanym jest oczywscie "przedsiebiorca", lecz moze zaplacic z konta
spolki
i oczywiscie jako posiadacz rachunku musio byc "spolka"
Na przelewie jest, ze to Pit-5 pisze Pan NIP zobowiazanego - i juz.

Boguslaw

15. Data: 2002-07-19 11:04:39
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
adresowe
> firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

Albo ja czegoś nie rozumiem, albo Ty coś źle napisałeś.
Zrozumiałem, że w nowej formatce do przelewów do US
bank podstawia Ci sam dane spółki i nie możesz tam wpisać
swoich danych lub wspólnika jako zobowiązanych do
regulowania podatku za siebie.

Jeśli nie można wpisać z palca prawidłowych danych
to można sobie darować zwracani uwagi w banku, że jest niezgodnie
i jakieś tam reklamacje, bo
do terminu płatności podatku i tak nic nie wyjaśnią
(pół roku zabrało im
tworzenie tej formatki :-))

Można spróbować w okienku, jeśli jest
(papier przyjmie prawidłowo wypełnione)
- napisać pismo z prośbą o wyjaśnienie tych niezgodności z przepisami

Proponuję zapłacić w innym banku.

CEZ

16. Data: 2002-07-19 11:07:46
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo ja czegoś nie rozumiem, albo Ty coś źle napisałeś.

Przeczytałem to raz jeszcze.
Teraz wydaje mi się, że to wszystko masz już za sobą
i w banku Cię spławili.
Zrób tak jak pisze BS.
Wpisz swój NIP i już.

CEZ

17. Data: 2002-07-19 11:48:46
Od:"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cef" <c...@i...pl> wrote in message news:ah8rts$pr1$1@news.tpi.pl...
> Przeczytałem to raz jeszcze.
> Teraz wydaje mi się, że to wszystko masz już za sobą
> i w banku Cię spławili.
> Zrób tak jak pisze BS.
> Wpisz swój NIP i już.

Muszę poważnie przemyśleć to czy potrafię napisać to o co mi chodzi :-)))
Moją intencją było zadanie pytania: JAK powinno być prawidłowo? Tego właśnie
nie jestem pewien :-)))
Jak rozumiem z powyższych listów - prawidłowo powinno być tak, że mogę
wpisać zarówno NIP (czy też inny id) jak i DANE zobowiązanego z palca,
płacąc przelewem z konta.

Pozdrawiam
K. Kowalski

18. Data: 2002-07-19 11:50:39
Od:"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak rozumiem z powyższych listów - prawidłowo powinno być tak, że mogę
> wpisać zarówno NIP (czy też inny id) jak i DANE zobowiązanego z palca,
> płacąc przelewem z konta.

I jeszcze prośba. Jeśli tak jest - bardzo bym prosił o podanie podstawy
prawnej do tego.

K. Kowalski

19. Data: 2002-07-19 11:54:19
Od:"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
> [...]
> i oczywiscie jako posiadacz rachunku musio byc "spolka"
> Na przelewie jest, ze to Pit-5 pisze Pan NIP zobowiazanego - i juz.

No i pojawi się nieścisłość. Dane zobowiązanego będą inne niż NIP
zobowiązanego. Czy wogóle ktoś mysli o takich rzeczach projektując takie
formularze?

K. Kowalski

20. Data: 2002-07-19 17:55:10
Od:"Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał
w wiadomości news:ah8ueg$mkf$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
> "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> wrote in message
>
> I jeszcze prośba. Jeśli tak jest - bardzo bym prosił o podanie podstawy
> prawnej do tego.

Jezeli dobrze zrozumialem problematyke, to pytasz czy Ja (lub ktokolwiek
inny) moge zaplacic Twoje zobowiazanie podatkowe? (pomijam kwestie jakichs
tajemniczych formularzy, o ktorych tu piszecie :-) dopoki nie zobacze ich w
Homebankingu i US nie cofnie mi dotychczasowych przelewow, to one, te
formularze, dla mnie nie istnieja).

Podejrzewam, ze odpowiedz na powyzsze pytanie jest zapewne w KC i byc moze
Ordynacji Podatkowej. Jako nie prawnik, a tylko slepy wklepywacz przelewow
bankowych nazwalbym to "cesja wierzytelnosci". U mnie w praktyce (US) to
dziala. ZUSu jeszcze nie testowalem, ale jak napisal "cef" wyglada, ze jest
to tez mozliwe.

Karol

Karol