  • 1. Data: 2008-10-02 17:04:16
    Temat: Przeniesienie praw majątkowych
    Od: "FFS" <F...@n...pl>

    Witam!
    Mam takie cuś w umowie i nie wiem jak mam podzielić umówionę kwotę za
    zdjęcie.
    Dla równego rachunku niech to będzie 1000 zł

    "1. Wynagrodzenie dla Autora z tytułu wykonania Utworu oraz przeniesienia
    majątkowych praw autorskich oraz spełnienia innych świadczeń opisanych w
    niniejszej Umowie wynosi ................. zł (słownie:
    ..............................) + VAT w tym ....... zł (słownie: ..........)
    + VAT z tytułu przeniesienia autorskich praw majątkowych."

    No i jak mam podzielić umówioną kwotę? Jaki ma to wpływ na VAT? Podatki?
    Prowadzę jedonoosobową działalność gospodarczą z księgą PR i podatkiem VAT.

    Dzięki za pomoc!

  • 2. Data: 2008-10-03 14:47:28
    Temat: Re: Przeniesienie praw majątkowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2008, FFS wrote:

    > Witam!
    > Mam takie cuś w umowie i nie wiem jak mam podzielić umówionę kwotę za
    > zdjęcie.
    [...]
    > No i jak mam podzielić umówioną kwotę?

    IMVHO podział jest bez sensu, brak jakiegokolwiek uzasadnienia.
    Znaczy najpierw trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, po co TAKĄ
    umowę podpisałeś :), bo a nuż w niej jakieś uzasadnienie JEST
    (mogę sobie wyobrazić: "wykonawca zapłatę podwyższy o udokumentowane
    koszty wykonania" na przykład).
    Co do zasady:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_(ustaw
    a)#Oddzia.C5.82_2:_Autorskie_prawa_maj.C4.85tkowe
    +++
    Art. 52.
    1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, przeniesienie własnoœci egzemplarza
    utworu nie powoduje przejœcia autorskich praw majštkowych do utworu.
    2. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, przejœcie autorskich praw majštkowych
    nie powoduje przeniesienia na nabywcę własnoœci egzemplarza utworu.
    ---

    Wniosek: umowa MOŻE stanowić inaczej, i *jeśli* tak stanowi, to IMO
    nie ma sensu "rozbijanie kwot", CHYBA, że owo rozbicie ma jakiś
    powód którego nie znamy j.w.
    Nie mamy pojęcia JAK i JAKIM KOSZTEM miało miejsce "wykonanie",
    przecież mogło to być "pójście i pstryknięcie", a równie dobrze
    mogła to być akcja z udziałem asysty technicznej do kilkunastu
    kilowatowych reflektorów, kompanii modelek tudzież plutonu
    ekipy od makijażu.
    Pytaniem pozostaje "po co", po co wyodrębniać koszt *wykonania*?

    > Jaki ma to wpływ na VAT? Podatki?

    W przypadku DG - IMO żaden.

    pzdr, Gotfryd