  • 1. Data: 2002-09-04 12:29:46
    Temat: Przepisanie domu-jak najtaniej?
    Od: "Pablo" <p...@o...pl>

    Witam!
    Pozdrawiam wszystkich na grupie. Zajrzałem tu pierwszy raz i od razu
    mam takie pytanko. Ojciec przekazuje dom (wartość ok 70 tys PLN)
    synowi\córce. Jak najlepiej to zrobić, aby zapłacić jak najmniejszy
    podatek? Są jakieś luki w naszym doskonałym prawie, na których można
    zarobić(a raczej nie stracić)?
    Z góry dziękuję za podpowiedzi.

    ====== pablo =======
    \\ k...@p...onet.pl //

  • 2. Data: 2002-09-04 16:27:08
    Temat: Re: Przepisanie domu-jak najtaniej?
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Pablo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > synowi\córce. Jak najlepiej to zrobić, aby zapłacić jak najmniejszy
    > podatek? Są jakieś luki w naszym doskonałym prawie, na których można

    To w końcu synowi czy córce,bo ze względów podatkowych to jest
    istotne.Kobiety mają ulgi :-)))))
    A tak poważnie.Jeśli nie ma mieszkania to tylko darowizna,bo do
    mieszkania o pow. mniejszej niż 110 mkw fiskus nie każe dopłacać.Wystąpią
    jedynie koszty związane z Notariuszem (wcale nie takie małe)ale tego
    uniknąć się nie da.
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 3. Data: 2002-09-05 09:36:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <s...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > mieszkania o pow. mniejszej niż 110 mkw fiskus nie każe dopłacać.Wystąpią
    > jedynie koszty związane z Notariuszem (wcale nie takie małe)ale tego

    No chyba, ze ktos woli umrzec zamiast zaplacic notariuszowi
    taka sume, wtedy daje 10 % teraz a reszte po smierci.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-09-05 17:56:47
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > No chyba, ze ktos woli umrzec zamiast zaplacic notariuszowi
    > taka sume, wtedy daje 10 % teraz a reszte po smierci.
    To jest dobre rozwiązanie
    Jacek