  • 1. Data: 2015-12-08 17:02:02
    Temat: Przerzucanie pieniędzy pomiędzy kontami
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Syn studiuje i jest na naszym utrzymaniu. Ma pewne oszczędności na
    koncie, ale są one nieoprocentowane. Żona wymyśliła, żeby przelał na jej
    rachunek pieniądze, a ona zrobi lokatę na 3% i potem mu zwróci.
    Ja twierdzę, żeby tak nie robić, bo podejrzewam, że w razie "W" ktoś się
    może doszukać naruszenia jakichś przepisów. Żona na to, że czytam
    "głupoty w internecie", że "wszyscy tak robią" i "nikt nie ma z tego
    powodu problemów".
    Jak radzicie? Czy takie przerzucanie pomiędzy kontami syn-matka jest
    bezpieczne?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-12-08 19:17:31
    Temat: Re: Przerzucanie pieniędzy pomiędzy kontami
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > powodu problemów".
    > Jak radzicie? Czy takie przerzucanie pomiędzy kontami syn-matka jest

    A teraz udowodnij, ze to nie była pozyczka, że nie musiałeś jej zgłaszać
    do US i że nie musisz teraz płacić 20% kary.

    Generalnie nie dajmy się zwariować i zyjmy normalnie

    Natomiast jest 0.00000001% szansy, ze przy okazji jakiejs tam kontroli
    US bedzie chciał wyciąg z konta i akurat z tego okresu i ze akurat sie
    zapyta co to za przelew i z jakich środkow ta lokata.
    I ze urzednik uzna, że to była niezgłoszona pożyczka i że teraz po
    twojej stronie bedzie piłeczka i że to ty bedziesz się musiał odwoływać
    od decyzji US.

    Z innej paczki. Przestancie niańczyć syna. Ma konto, niech założy sobie
    lokatę.

  • 3. Data: 2015-12-08 20:29:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-08 o 19:17, witek pisze:
> [...]
    > od decyzji US.
    >
    > Z innej paczki. Przestancie niańczyć syna. Ma konto, niech założy sobie
    Problem w tym, że żona ma konto w SKOK, gdzie dają 3%, a syn ma konto
    studenckie w innym banku i tam może liczyć na 1,2%. Tak, czy siak
    rozmawiamy o różnicy rzędu 15 zł za kwartał, więc tłumaczę żonie, że za
    15 zł nie warto się narażać nawet na 0,0000001% ryzyka. Jednak ona "wie
    lepiej".
    Jacek

  • 4. Data: 2015-12-08 21:59:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.12.2015 o 20:29, Jacek pisze:
> [...]
    > rozmawiamy o różnicy rzędu 15 zł za kwartał, więc tłumaczę żonie, że za
    > 15 zł nie warto się narażać nawet na 0,0000001% ryzyka. Jednak ona "wie

    Bo to tylko pretekst, żeby syn kasy nie wydał na panienki, tylko
    zdeponował je do bezpiecznego portfela u mamusi. ;)

  • 5. Data: 2015-12-08 22:13:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-08 o 21:59, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Bo to tylko pretekst, żeby syn kasy nie wydał na panienki, tylko
    > zdeponował je do bezpiecznego portfela u mamusi. ;)

    Nie mierz innych swoją miarą :-)

  • 6. Data: 2015-12-09 14:34:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >powodu problemów".
    >Jak radzicie? Czy takie przerzucanie pomiędzy kontami syn-matka jest

    Urzad skarbowy nie spi, a ze syn jest pelnoletni, to i podatek sie
    nalezy.
    Darowizna wolna od podatku ... pod warunkiem zgloszenia do US.

    Duza kwota ? Troche tam mozna argumentowac ze "wspolne gospodarstwo
    domowe" w razie wpadki.
    Pozyczki do 5000 zwolnione z PCC.
    Pochodzenie pieniedzy u syna tez moze kwestionowac.

    Ale co - syn sam nie moze lokaty zalozyc ?
    Ty sie lepiej zastanow na co zona potrzebuje pieniedzy :-)

    Inna sprawa, ze synowi sie tam pewnie co innego marzy, a nie tych
    kilkadziesiat zl odsetek :-)

    J.

  • 7. Data: 2015-12-09 16:03:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Urzad skarbowy nie spi, a ze syn jest pelnoletni, to i podatek sie nalezy.

    pełnioletność nie ma tu nic do rzeczy.

    > Darowizna wolna od podatku ... pod warunkiem zgloszenia do US.

    jaka darowizna?

    > Duza kwota ? Troche tam mozna argumentowac ze "wspolne gospodarstwo
    > domowe" w razie wpadki.
    nie bardzo rozumiem
    Szybciej bym się na KRIO powołał.

    > Pozyczki do 5000 zwolnione z PCC.

    akurat nie w tym przypadku.

    > Pochodzenie pieniedzy u syna tez moze kwestionowac.

    nie można. wiadomo skad pochodzą.

  • 8. Data: 2015-12-11 19:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:
    >pełnioletność nie ma tu nic do rzeczy.

    Male dziecko z wlasnym majatkiem ... dosc rzadki przypadek.

    >jaka darowizna?

    Przelal pieniadze, bo je podarowal mamusi. Wolno mu.
    I nawet podatek sie nie nalezy ... pod warunkiem spelnienia pewnych
    warunkow.

    >nie bardzo rozumiem

    Przelal, zeby mamusia mogla jedzenie kupic, czy za prad zaplacic.
    Ot, taki tam udzial w kosztach zycia - zadna darownizna ani pozyczka.

    >akurat nie w tym przypadku.

    W rodzinie nie, czy kwota wieksza ?

    J.

  • 9. Data: 2015-12-11 20:17:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Male dziecko z wlasnym majatkiem ... dosc rzadki przypadek.

    hmm, znajdz mi dziecko starsze niz przedszkolak, ktore nie ma własnych
    pieniedzy. Ktora wredna ciocia nie dała kasy na urodziny / komunię?

    pełnoletniość lub niepełnoletniość nie ma tu zadnego znaczenia.
    Liczy sie intencja dającego i przyjęcie obdarowanego.

    > Przelal pieniadze, bo je podarowal mamusi. Wolno mu.

    No i z faktu przelewu wynika darowizna?
    moze, ale nie musi.
    Szczegolnie jak zwrot tej kwoty z odsetkami znajdzie sie rowniez na wyciagu.

> [...]
    >
    > Przelal, zeby mamusia mogla jedzenie kupic, czy za prad zaplacic.
    > Ot, taki tam udzial w kosztach zycia - zadna darownizna ani pozyczka.

    KRIO sie kłania.
    Jak długo nie jest samodzielny nie ma mowy o partycypowaniu w kosztach z
    własnego majątku. Chyba, że na jego własne potrzeby i to na dodatek
    tylko z dochodu.
    Dysponowanie majątkiem niepelnoletniego przekraczających zakres zarzadu
    zwykłego wymaga zgody sądu rodzinnego.

    Rzuć takim tłumaczenie np w sądzie rodzinnym to zobaczysz czym się
    skończy. Dostaniesz nakaz zwrotu kasy dziecka. taka czynnosc prawna jest
    nieważna.
    Zakładam, ze rodzina nie zyje w ubóstwie.

    > W rodzinie nie, czy kwota wieksza ?

    kwota inna
    5000 jest od innych osob.

  • 10. Data: 2015-12-11 23:24:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-12-11 o 20:17, witek pisze:

    > Dysponowanie majątkiem niepelnoletniego przekraczających zakres zarzadu
    > zwykłego wymaga zgody sądu rodzinnego.

    Gdzie ty tam niepełnoletniego widzisz?

    MJ