  • 1. Data: 2008-09-12 17:21:25
    Temat: Pytanie blondynki - sprzedaz mieszkania :/
    Od: l...@g...com

    Przyznaje bez bicia, ze nijak nie mogę wywnioskowac z archiwum
    odpowiedzi na moje pytania :(
    Sytuacja:
    - w czerwcu 2007 roku zakupiłam spółdzielcze wlasnosciowe prawo do
    lokalu (jako wspolwlasciciel z 1/2 udziałów)
    - wartość mieszkania (w akcie notarialnym) =370 tys. pln
    - zakup mieszkania w 100% finansowany był z kredytu hipotecznego pod
    zastaw w/w nieruchomosci, udzielonego w wysokości 420 tys. zl
    - to dodatkowe 50 tys. (420-370) zgodnie z umowa kredytowa
    przeznaczone zostalo na remont w/w lokalu; remont nie zostal w
    większości udokumentowany fakturami VAT, ponieważ bank tego nie
    wymagal (zostaly jedynie sporządzone "przed" i "po" operaty szacunkowe
    dokumentujące wartość mieszkania)
    - obecnie planujemy wraz z wspolwlascicielem sprzedac w/w mieszkanie
    za kwote - przyjmijmy- 500 tys pln.
    - w mieszkaniu nie jesteśmy zameldowani

    Pytania:
    - od jakiej kwoty zaplacimy podatek?
    - czy jest sposób aby uniknac placenia podatku?

    (mam jeszcze inne wątpliwości, ale najpierw musze rozwiac powyższe...)

    Będę bardzo wdzieczna za odp., bądź przynajmniej nakierowanie na
    odpowiednie informacje w sieci.