  • 1. Data: 2002-12-05 09:01:44
    Temat: Pytanie o VAT od umów "ciągłych".
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Widziałem gdzieś (GP ? Infor ? Rzepa ?) że w toku były lub są
    nowelizacje wg których m.in. VAT od umów długookresowych
    musiałby być naliczany "za dany miesiąc".
    Inaczej mówiąc - w przypadku takiej umowy byłyby inne zasady
    wystawiania faktury VAT, nie "do 7 dni od wykonania" a "w
    miesiącu wykonania" - jakoś tam było że f-ra powinna mieć
    datę wystawienia w ostatnim dniu miesiąca i nie mogłaby być
    wystawiona w miesiącu następnym (pamiętam komentarz: w praktyce
    trzeba by kredytować VAT :[).

    Czy ktoś sobie nie przypomina jaki jest:
    - stan tych nowelizacji
    - stan prawny "na dziś" ??
    (właśnie mi się przypomniało bo wystawiałem fakturę :>)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2002-12-14 19:16:52
    Temat: Re: Pytanie o VAT od umów "ciągłych".
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > datę wystawienia w ostatnim dniu miesiąca i nie mogłaby być
    > wystawiona w miesiącu następnym (pamiętam komentarz: w praktyce

    Idąc za tym ostanim zdaniem doszedłem do tego linka:
    http://www.rp.pl/dodatki/firma_z_021212/firma_z_a_6.
    html#2
    "Kiedy przychód staje się należnym
    Zadecyduje faktura"

    > Czy ktoś sobie nie przypomina jaki jest:
    > - stan tych nowelizacji
    > - stan prawny "na dziś" ??
    > (właśnie mi się przypomniało bo wystawiałem fakturę :>)

    "Od stycznia - wszystko jasne. Od nowego roku kwestia ta została
    uregulowana dość jednoznacznie. Zarówno u podatników podatku (...)"

    Sark

  • 3. Data: 2002-12-14 20:25:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, Sark wrote:
    [...]
    >+ Idąc za tym ostanim zdaniem doszedłem do tego linka:
    >+ http://www.rp.pl/dodatki/firma_z_021212/firma_z_a_6.
    html#2

    O, thx za poparcie lenistwa :)
    [...]