  • 1. Data: 2007-10-17 19:47:04
    Temat: Pytanie o darowiznę
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@g...pl>

    Żona właśnie sfinalizowała sprzedaż meiszkania które odziedziczyła po babci.
    Wyrok w sprawie spadkowej zapadł w 98 roku.

    1. Z tego co mówiła pani notariusz żona nie musi odprowadzć podatku. Jest
    pismo z US że przekazanie mieszkania mojej żonie przez babcie jest
    zwolnione z podatku. A czy sprzedaż mieszkania ma jakiś wpływ na rozczne
    zeznanie podatkowe mojej żony (PIT ) ?

    2. Cześc pieniedzy ze sprzedaży żona chce przekazać rodzicom i bratu.
    Rozumiem że umowa darowizny, przelew, dowód przelwu i obdarowani w terminei
    do 30 dni idą do US gdzie dostają zaświadczenie o zwolniu z podatku. A co z
    ich rozliczeneim rocznym PIT ? Darowizna od mojej żony ma na to jakiś wpływ
    ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 2. Data: 2007-10-17 20:15:33
    Temat: Re: Pytanie o darowiznę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartosz Augustyniak wrote:
> [...]
    >
    > 1. Z tego co mówiła pani notariusz żona nie musi odprowadzć podatku. Jest
    > pismo z US że przekazanie mieszkania mojej żonie przez babcie jest
    Nie musi. Zwolnione z podatku od darowizny

    A czy sprzedaż mieszkania ma jakiś wpływ na rozczne
    > zeznanie podatkowe mojej żony (PIT ) ?

    A jeszcze się nie przekopałem dokładnie przez nową ustawę do końca.
    Sprzedaż mieszkania to jej dochód opodatkowany 19% z tym, że dochodzą
    zwolnienia kiedy się tego podatku nie płaci.
    pewnie zaraz ci ktoś napisze dokładniej.

    > 2. Cześc pieniedzy ze sprzedaży żona chce przekazać rodzicom i bratu.
    > Rozumiem że umowa darowizny, przelew, dowód przelwu i obdarowani w terminei
    > do 30 dni idą do US gdzie dostają zaświadczenie o zwolniu z podatku.

    prawie. po z tego co pamiętam to składa się to w US darczyńcy, a nie
    podarowanego.
    Gogole powinny być dokładniejsze niż ja.

    A co z
    > ich rozliczeneim rocznym PIT ? Darowizna od mojej żony ma na to jakiś wpływ
    > ?

    Niema, bo ustawa o pit nie dotyczy darowizn. A te aurat w nowej ustawie
    o darowiznach są zwolnione.