  • 1. Data: 2015-09-09 09:24:40
    Temat: Pytanie o szkolne składki.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jest sobie szkoła, w tej szkole klasa w której jest kilkanaścioro
    dzieci.
    Na zebraniu została wybrana trójka klasowa, m.in. skarbnik. Postanowiono
    też o utworzeniu "funduszu klasowego" z którego będą pokrywane
    np. wyjścia klasy do kina czy teatru, tak żeby pani nauczycielka
    kontaktowała się tylko ze skarbnikiem, a nie za każdym razem ścigała
    każdego rodzica.
    Pytanie czy ów skarbnik może założyć wydzielone prywatne konto na które
    rodzice by mu wpłacali pieniądze. Coś(co?) grozi ze strony US?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The world is full of people who have never, since childhood, met an

  • 2. Data: 2015-09-09 09:55:01
    Temat: Re: Pytanie o szkolne składki.
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-09 o 09:24, Kamil Jońca pisze:
    > Na zebraniu została wybrana trójka klasowa, m.in. skarbnik.
    Tak z ciekawości zapytam: w jaki sposób została wybrana?
    Przeprowadziliście tajne głosowanie? :-)

    Maciek

  • 3. Data: 2015-09-09 10:24:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Maciek <m...@n...pl> writes:

    > Tak z ciekawości zapytam: w jaki sposób została wybrana?
    > Przeprowadziliście tajne głosowanie? :-)

    Nie. Zgłosiły się 3 osoby i zostały przjęte przez aklamację :)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Fuch's Warning:

  • 4. Data: 2015-09-09 10:55:28
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-09 o 10:24, Kamil Jońca pisze:
    > Nie. Zgłosiły się 3 osoby i zostały przjęte przez aklamację :)
    To dlaczego piszesz, że zostały wybrane, skoro nie zostały, a wspominany
    przez Ciebie tryb "wyboru" jest całkowicie niezgodny z ustawą oświatową? :-)

    PS: Nic się nie martw, w 90% szkół nie funkcjonują Rady Rodziców, tylko
    jakieś takie formy "wybrane". Jest to w sumie bardzo wygodne, bo każdą
    decyzję Rady łatwo podważyć, stwierdzając, że została wybrana niezgodnie
    z ustawą :-)

    PS2: Jeśli chodzi o składki wpłacane na prywatne konto, to urzędnik
    zawsze może się przyczepić, że to jakiś lewy dochód, zwłaszcza, że
    wydatki dokonywane przez trójkę klasową nie zawsze są potwierdzane
    rachunkami (np. jakieś drobne). Tu znowu w 99% przypadków nic się nie
    stanie, ale zawsze jakieś drobne ryzyko istnieje (żyjemy w końcu w
    Polsce). Dlatego osobiście preferuję jednak możliwie bezśladową formę
    dokonywania takich wpłat, czyli z rączki do rączki :-) Zresztą zobacz
    jak w Twojej szkole realizowane są np. wpłaty składek na Radę Rodziców.
    Nie wykluczone, że zdziwi Cię iż 1/3 budżetu idzie na dupochron obsługi
    wpłat, czyli koszty prowadzenia rachunku, księgową i intendentkę, co
    moim zdaniem dyskwalifikuje sens tworzenia takiego budżetu :-)

    Maciek

  • 5. Data: 2015-09-09 11:14:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Maciek <m...@n...pl> writes:

    > To dlaczego piszesz, że zostały wybrane, skoro nie zostały, a wspominany
    > przez Ciebie tryb "wyboru" jest całkowicie niezgodny z ustawą oświatową? :-)
    Bo chciałem Cię podpuścić. Poza tym nie jest to tematem wątku.

    > PS2: Jeśli chodzi o składki wpłacane na prywatne konto, to urzędnik
    > zawsze może się przyczepić, że to jakiś lewy dochód, zwłaszcza, że
    No i właśnie o to pytam. Jakie jest to ryzyko i z jakiego paragrafu
    (PCC od depozytu nieprawidłowego? ale gotówki by chyba też dotyczyło)

> [...]
    > dokonywania takich wpłat, czyli z rączki do rączki :-) Zresztą zobacz
    > jak w Twojej szkole realizowane są np. wpłaty składek na Radę Rodziców.
    Na konto, ale jakby nie o tym rozmawiamy.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    "Trust me. I know what I'm doing."

  • 6. Data: 2015-09-09 11:24:58
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-09 o 11:14, Kamil Jońca pisze:
    > Bo chciałem Cię podpuścić. Poza tym nie jest to tematem wątku.
    Nie do końca. Może mieć znaczenie, czy wpłaty są dla osoby całkowicie
    "prywatnej", czy dla skarbnika z trójki klasowej wybranego zgodnie z
    ustawą :->

    > Na konto, ale jakby nie o tym rozmawiamy.
    Nie chodzi o to, że na konto, tylko jak to jest później zabezpieczone
    (dupochron), czyli na kogo jest konto, kto ewentualnie i w jakiej formie
    zbiera gotówkę, kto i jak to księguje.

    Maciek

  • 7. Data: 2015-09-09 11:59:19
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Może lepiej załozyć konto wspólne na tę trójke klasową?
    No tak na wypadek złamania nogi czy egzekucji z rachunku ;-)

    -----

  • 8. Data: 2015-09-09 19:30:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-15 o 11:59, ????? pisze:
    > Może lepiej załozyć konto wspólne na tę trójke klasową?
    > No tak na wypadek złamania nogi czy egzekucji z rachunku ;-)

    To by musieli założyć spółkę cywilną. Najlepiej od razu wszystkich
    rodziców w klasie :-)

  • 9. Data: 2015-09-09 19:31:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-15 o 09:24, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > Pytanie czy ów skarbnik może założyć wydzielone prywatne konto na które
    > rodzice by mu wpłacali pieniądze. Coś(co?) grozi ze strony US?

    Może zamiast rachunku bankowego portmonetka elektroniczna? Albo jakaś
    karta prepaidowa?

  • 10. Data: 2015-09-10 05:12:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    [....]

    > Może zamiast rachunku bankowego portmonetka elektroniczna? Albo jakaś
    > karta prepaidowa?
    I kto będzie stroną umowy?
    KJ

    -- I have seen the FUN --