  • 11. Data: 2019-07-16 14:58:12
    Temat: Re: QR kody na fakturach...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" qgij58$lpk$1$A...@n...chmurka.net

    > rzadko. Przykład: zakup na stacji paliw na jednej fakturze paliwa do samochodu
    prywatnego, do samochodu 50% VAT, do samochodu 100%
    > VAT oraz

    Pomijam niezbyt szczęśliwy podział:
    - do samochodu prywatnego,
    - do samochodu 50% VAT,
    - do samochodu 100% VAT
    - oraz...

    Na fakturze masz netto i VAT oraz brutto. Zwykle masz też nry rejestracyjne.

    Ogólnie w księgowaniu 'nieodliczenie VAT' oznacza 'wpisanie do KPiR kwoty brutto',
    czyli 'wpisanie do KPiR VAT razem z netto'.

    Zatem 'odliczenie 50% VAT' oznacza 'wpisanie do KPiR kwoty netto i 50% VAT' -- czyli
    'wpisanie do KPiR kwoty netto i nieodliczonej części VAT', co dziś nie ma już
    miejsca,
    gdyż do KPiR wpisać możesz 75% kwoty netto i 75% nieodliczonego VAT.

    To tylko jedna z możliwości obecnego częściowego księgowania paliwa.

    3/4 kosztów paliwa to jedna z masy zmian wprowadzonych za czasów rządu PiS.
    Inne zmiany także podwyższają podatki -- choćby podwyższenie ,,minimalnej
    pensji'', czyli prawnego wyznacznika składek ZUS, kar itp. obciążeń...

    W świetle tych zmian prawnych wzmożenie wzrostu PKB może być iluzoryczne.

    Można też przypuszczać, iż dodatkowe pieniądze w budżecie (choćby na
    cele socjalne) nie pochodzą z uszczelnienia VAT i dodatkowego wzrostu
    PKB, lecz z permanentnego podwyższania podatków, czyli zubażania narodu.

    -=-

    BTW 500+ z jego wnioskami...

    Proponuję tańsze rozwiązanie...

    Gdy pojawia się dziecko (rodzi bądź inaczej) z polskim obywatelstwem,
    odpowiedni urząd wnioskuje do banku otworzenie konta na 500+ które
    staje się własnością rodziców dziecka bądź prawnych opiekunów,
    którzy we własnym zakresie uzyskują dostęp do swego konta...
    Na tak otwarte konto stosowny organ permanentnie przelewa
    pieniądze przez kilkanaście lat...

    I jeszcze pytanie. :)

    Dlaczego 500+ płacone jest od urodzenia, nie zaś od poczęcia? -- choćby
    od urodzenia ze stosownym wyrównaniem...

    PiS (500+ jest sztandarowym programem PiS) kwestionuje życie nienarodzone?

    Nienarodzony człowiek może dziedziczyć, lecz nie ma prawa do 500+?

    Oczywiście owe wyrównanie można opłacić tym, co dziś jest marnotrawione
    na częste wnioskowanie... IMO sprawa prostsza niż z emeryturą, którą
    trzeba wyliczać indywidualnie. Jest dziecko -- jest przelew.

    Skąd rodzice bądź opiekunowie wiedzieliby do którego banku udać się po swój szmal?
    Wszelkie banki i urzędy państwowe byłyby zobligowane do kierowania takich ludzi do
    banku wytypowanego przez państwo.

    Jak wytypowano by ów bank? W drodze przetargu oczywiście.
    Który bank więcej zapłaciłby za obsługę 500+ -- ten wygrałby.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-07-17 18:12:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d2db020$0$529$6...@n...neostrada.pl

    > PiSowi proponuję ruch podobny. Duchowni nie muszą czekać na ustawy
    > sadzające na 30 lat za pedofilę -- blokowane ponoć przez opozycję.
    > Mogą już dziś wprowadzić na swym podwórku prawo skazujące podopiecznych
    > na 30 lat odosobnienia w celi klasztornej... Gdy prawo państwowe
    > wreszcie zezwoli, ukarani będą mogli przejść do zwykłych więzień...
    > Zamiast 30 lat odosobnienia w celi klasztornej -- za lekkie
    > przewinienia można dać 30 lat pokuty w charakterze opiekuna
    > w domu starców, daleko od dzieci...

    Gdy poniżej użyję określenia 'niewinna' bądź 'niewinny', będę miał na
    swej myśli 'niewinna w danej sprawie' bądź 'niewinny w danej sprawie'.
    Podobnie z 'winą'...

    LCzarnecki także nie czekał na odgórne regulacje -- zwrócił pieniądze
    niewinnej emerytce, której komornik zabrał IMO nieuczciwie, jako
    rzekomej dłużniczce banku LCzarneckiego. (IMO nieuczciwie, jako
    że w świetle prawa RP i zgodnie z opinią wielu prawników -- uczciwie)

    Komornik -- zabierając niewinnej emerytce -- wiedział, że zabiera szmal
    niewinnej kobiecie, ale twierdził, że prawo jest prawem! ;) TV twierdzi,
    że takie praktyki są uskuteczniane w Polsce nadal w majestacie prawa,
    przedstawiając konkretne przykłady (ludzi dowodzących swej niewinności)
    i dodając, iż każdy z nas może zostać uznany za winnego, będąc niewinnym.

    Tu moja dygresja -- nie jest prawdą, jakoby w RP obowiązywało domniemanie
    niewinności. Bywa, że człowiek niewinny musi udowodnić swą niewinność.
    Każdy z nas może zostać postawiony w majestacie prawa w sytuacji, w której
    będzie uznawany za winnego dopóty, dopóki nie udowodni swej niewinności.

    PiS nie potrafi tego naprawić.

    -=-

    Gdy ja usiłowałem ściągąć długi z pomocą komornika -- jedynie traciłem
    pieniądze. Jednego długu (50 zł) komornik nie ściągnął w ogóle, rezygnując
    z jakichkolwiek tłumaczeń, zaś drugi dług (1500 zł plus odsetki) tak ściągał,
    aby nie ściągnąć, lecz tracić czas i pozwolić memu dłużnikowi na ,,uczciwy''
    proces, w efekcie którego konkubina/żona mego dłużnika dobrowolnie przekazała
    mi sporne pieniądze wraz z odsetkami.

    Uczciwy proces oznaczał proces z udziałem dłużnika, bez którego wcześniej
    zapadł wyrok. Problem w tym, że kolejny wyrok był identyczny, lecz przesuwał
    początek naliczania odsetek.

    Identyczność wyroku oznaczała, że jednak sąd kolejnym razem uznał, iż poprzedni
    wyrok był wydany zgodnie z prawem, co wyrażone zostało dodaniem nawiązki
    w postaci odsetek. Poniżej wyjaśniam problem odsetkowy.

    Zwróciłem się do sądu o 1500 złotych -- sąd dał mi 1500 zł plus nawiązkę
    w postaci odsetek, tłumacząc swą decyzję lekceważącą postawą mego
    adwersarza wyrażoną niestawieniem się na rozprawę.

    Po odgrzebaniu ;) prawomocnego wyroku (kiedy przepadły wszelkie terminy
    zezwalające na apelację czy kasację; nie wiem, na jakiej podstawie wyrok
    cofnięto, bo wówczas jeszcze ,,skargi nadzwyczajnej'' nie było -- rzecz
    dotyczy połowy lat dziewięćdziesiątych ub. wieku) sąd ponownie przyznał
    mi 1500 złotych wraz z odsetkami...

    Dlaczego mego dłużnika nie było podczas pierwszej rozprawy?
    Rzekomo nie odebrał zawiadomienia o sprawie, bo zmienił swój adres...

    Czy obecność mego adwersarza podczas pierwszego procesu mogła coś zmienić
    na korzyść mego adwersarza? -- nic poza odsetkami, bo wystąpiłem o minimalną
    kwotę gwarantowaną mi prawem a sąd cywilny był związany prawomocnym wyrokiem
    sądu karnego. Aby mój adwersarz mógł zyskać coś więcej niż odsetki, musiałby
    jakoś odkręcić wyrok karny, co IMO byłoby bardzo trudne, gdyż nikt nie złożył
    apelacji od tego wyroku a mój adwersarz był obecny podczas rozpraw karnych...

    Tak więc dwa razy zapłaciłem za egzekucję, ale ani razu komornik nic
    dla mnie nie ściągnął? Dwa razy w związku z tym samym dłużnikiem.

    Była jeszcze co najmniej jedna sprawa, w której polski wymiar
    sprawiedliwości nie zdołał odzyskać moich pieniędzy. :)

    Oba nieściągnięte długi to należności pobrane ode mnie przez
    sądy, które zgodnie z wyrokami mieli mi zwrócić moi adwersarze.

    -=-

    Dwie sytuacje to mało, ale z tych dwóch płynie refleksja:

    - gdy bandyta powie komornikowi o rzekomym problemie
    prawnym, komornik stanie się adwokatem dłużnika

    - gdy niewinna emerytka wykaże komornikowi swą niewinność,
    komornik zedrze z niej pieniądze w majestacie prawa RP

    Dlaczego użyłem słowa 'bandyta'?
    Bo mój adwersarz przegrał proces karny dotyczący pobicia mnie.

    Dlaczego pobił mnie?
    Bo rzekomo mój ojciec był mu winny pieniądze.

    Dlaczego użyłem określenia 'rzekomym problemie prawnym'? Bo:
    - sąd ponownie dał nawiązkę
    - sąd cywilny był związany prawomocnym wyrokiem sądu karnego,
    zatem obecność adwersarza nie mogła obniżyć żądanego
    zadośćuczynienia; mogła jedynie uchronić przed odsetkami
    (czyli uczynić wyrok bezwartościowym -- brak odsetek jest
    tożsamy z nieściągalnością)

    -=-

    Jak widać -- LCzarnecki słusznie nie czekał na odgórne regulacje.
    W sprawie QR kodów także nie warto czekać -- nie nadejdą, choć
    pomogłyby MF w kontrolowaniu i w uszczelnianiu systemu
    podatkowego, gdyż JPK zawierałyby mniej przypadkowych błędów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-07-18 00:57:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" qgij58$lpk$1$A...@n...chmurka.net

    > I co z tego wynika, że są, skoro służą innym celom?

    Pomyśl.
    GS1 jest do obrotu głównie towarami.
    Ale jego strukturę można użyć do innych celów, tylko trzeba użyć kody 2D
    zamiast1D.
    Napisałem swego czasu program do wiązania numerów seryjnych z dokumentem
    WZ. Przy kodach 1D nie ma problemu. Ale dla większej ilości danych nie
    da się zastosować kodów 1D, chyba, że będzie się drukować całą litanię
    do kolejnego zaczytywania.

    > Widzisz tu jakiś problem? -- rozwiń temat, jeśli widzisz jakiś problem.

    Hasło: usługi ciągłe. Mogą mieć miesiąc zamiast pełnej daty.
    Poza tym należało by dać znaczniki, która to data: wystawienia,
    zamówienia, dostawy, wykonania usługi, itd.

    > Nie znam takich -- transakcja IMO dotyczy zawsze dwóch osób.
    > Ktoś sprzedaje i ktoś kupuje.

    Dlaczego osób? A spółki różnego typu? A osoby prawne?

    Dlaczego tylko dwie?

    http://www.podatki.egospodarka.pl/148205,Wystawienie
    -faktury-VAT-sprzedazy-dla-dwoch-nabywcow,1,69,1.htm

    > Zapytaj Ustawodawcę.

    Jakiś link do ustawy albo rozporządzenia?
    Owszem, rozporządzenie Min. Finansów w sprawie kas rejestrujących z dnia
    29 kwietnia 2019 r. (§ 25 i następne) mówi o zawartości paragonów
    fiskalnych (i pobocznie o zawartości faktury uproszczonej).
    Natomiast odnośnie faktur było trochę nowelizacji - np. ustawa o VAT na
    podstawie dyrektywy Rady Unii Europejskiej 2010/45/UE z dnia 13 lipca
    2010 r. w odniesieniu do przepisów dotyczących fakturowania: Dz. Urz. UE
    L 189 z 22.07.2010, do niej rozporządzenia z dnia 11 grudnia 2012 r.
    Dz. U. poz. 1428 i z dnia 20 grudnia 2012 r.
    Ale przepisy w tym miejscu dają nieco luzu.

    > Nie wiem, co to marża, choć istotnie są różne faktury -- choćby
    > korygująca...

    Kurde, też jest kilka typów faktur korygujących: korekta VAT, korekta
    ilości, korekta wartości, korekta kursu, niedawno wprowadzone zbiorcze
    korekty (jedna korekta do kilku dokumentów).

    > Ile jest różnych faktur? 8? To tylko 3 bity... Na zapas uznajmy, że
    > 32... ;)

    > IMO faktura ma zsumowane różne stawki -- nie ma potrzeby
    > umieszczania w kodzie 200 czy więcej pozycji, lecz kilku.
    >
    > Nie wiem, czym jest "Poziome" liczenie faktur.

    Na początku, po wprowadzeniu VAT podsumowanie netto i VAT (albo brutto i
    VAT w algorytmie brutto) było sumą poszczególnych pozycji. To było
    liczenie "poziome". Wychodziły rozbieżności w VAT.
    Pod koniec lat 90-tych wprowadzono zasadę, iż sumuje się netto (lub
    brutto), i od tej sumy liczy się VAT. To jest liczenie "pionowe". Mniej
    rozbieżności.

    > W sklepach widzę wystawianie faktur papierowych.
    > W programach księgujących (widziałem dziesiątki takich programów)
    > widzę ręczne wprowadzanie/przepisywanie papierowych faktur.

    Zajrzyj do biur rachonkowych pracujących na Optimie, CDN-XL, Altum, Enova.

    > QR kody byłyby przydatne setkom tysięcy podatników i niczego by nie psuły.

    Byłem na spotkaniach z mułami z Ministerstwa Finansów tak gdzieś ok.
    roku 1992 i 1993. Kilka spotkań. Pokazywało się taki możliwości, nawet
    kolega napisał program do analizy i parsowania kodów.
    Ale zadziałały dwie negatywne przyczyny:
    - totalny beton i bezmózgowie ze strony Ministerstwa
    - ówcześnie bardzo wysokie ceny skanerów, czy to kodów, czy to
    "papierowych".

    > OCR jest:
    > - pozbawiony weryfikacji
    > - trudniejszy do opracowania
    > - kosztowną rzadkością.

    Rzadkością?
    W sąsiedztwie znam kilkadziesiąt biur rachunkowych z tego
    korzystających. A w Polsce od samej tylko Optimy jest sprzedanych
    licencji w liczbie czterocyfrowej lub więcej - jeśli chodzi o system OCR
    wbudowany. A są jeszcze inne, obce, aczkolwiek całkowicie zintegrowane.
    Tyle, że o większych możliwościach, służą do pełnego obiegu dokumentów w
    firmach oraz m.in. do CRM.

    > NIP ma sumę kontrolną a netto+vat daje brutto, lecz są to słabe korekty.

    > Rozbijasz wynagrodzenia na jakie stawki VAT? ;)
    > Masz pojęcie o tym, co piszesz?

    Użyj mózgu.
    Piszę o kolumnie 12 w KPiR.

    > Nie jest -- ale jakoś zwykli ludzie księgują bez pomocy geniuszy typu
    > AEinstein.
    > Nie możemy zmieniać prawa (choćby absurdalnego) lecz możemy wzbogacać
    > faktury QR kodami.

    > Piszę o masie małych firm utrzymujących państwo.

    > W jakim celu?

    Tutaj odnosiłem się do tego, co pisałeś wyżej - czyli ilość bajtów dla
    poszczególnych pól.
    Tak pisało się bazy danych dawniej - np. dBase, Clarion - gdzie
    struktura danych była sztywna. Pole zawsze zajmowało miejsce bez względu
    na wypełnienie tegoż pola.
    Aktualnie nie jest to już konieczne.
    Analogicznie, powstały formaty przesyłania danych - np. IFF na Amidze
    albo XML. W przypadku XML wypełniasz tylko pola niezerowe, natomiast
    długość pola nie jest zafiksowana na stałe, tylko dopasowana do jego
    zawartości. Stąd są znaczne oszczędności zarówno czasu, jak i miejsca.

    > Pokaż programy księgujące zawierające dedykowany OCR.

    Jak pisałem wyżej: Optima, CDN-XL, Enova, Altum, Symfonia, WF-Fakir,
    WF-Kaper, Raks, Rewizor itd, itd.

    > To już historia -- teraz jest lepsze/uczciwsze dzielenie paliwa.
    > Masz pojęcie o tym, o czym piszesz?

    https://pomoc.comarch.pl/optima/pl/2019/index.php/do
    kumentacja/koszty-samochodu-wlasciciela-od-1-styczni
    a-2019-r/

    > Długopis też jest trwały? Drukarkę można kupić za stówę -- lub taniej.

    Chodzi mi o przykład - jedna faktura z wieloma różnymi typami zakupów.
    W większych firmach dodatkowo poszczególne pozycje rozpisuje się wg MPK
    - przykładowo Twój długopis: zakup 200 szt, z czego 12 szt idzie do Ewy,
    7 szt idzie do Prezesa, a 30 szt. na reklamę bieżącą.

    > Nie twierdzę, że QR kody wykonają całą pracę, lecz twierdzę,
    > że wykonają znaczącą jej część -- żmudną, bezmyślną, niegodną
    > ludzi od setek lat. (Gutenberg )
    >

    > OCR raczej nie nauczy się poprawnego rozpoznawania numerów faktur.
    > Mnóstwo pracy (przy pisaniu OCR) i mały efekt.
    > QR kody są skrajnie tanie i skrajnie wydajne z uwagi na autokorekcję.

    Błedy są w ilości 1 na kilka tysięcy faktur. Nie jest to problemem, a
    przynajmniej niewielkim.

    > Co z tego wynika?

    Odróżnienie "starej" księgowej, dla której rozpisanie faktury to tabelka
    typu
    303-01 / 202
    223-01 / 303-01
    332-01 / 303-01

    od "nowej" księgowej, która ustawia kategorię "towar handlowy".

    Jeszcze jedno: spotykałem lata temu księgowe, które nie mogły pojąć, że
    konta nie muszą być numeryczne (typu 201-001, 201-002 itd), tylko
    nazwane, np. 201-JOZEF, 201-ADAM, 201-STASZEK.

    Czasem, jak piszę klientowi wzorzec księgowania, to ciężko jest
    przebrnąć przez czyjeś nawyki wypracowane latami. A jeśli te nawyki są
    złe, to już tragedia.

    > -=-
    >
    > PiSowi proponuję ruch podobny. Duchowni nie muszą czekać na ustawy
    > sadzające na 30 lat za pedofilę -- blokowane ponoć przez opozycję.

    Tych pierdół dalej nie czytam.

    Swego czsu było takie powiedzenie, że dobry student wie, co mówi, a zły
    mówi, co wie.
    Bez urazy, ale Twój słowotok jest dla mnie niestrawny. Ponadto nie
    cirpię polityki i nie znam się na niej.

    Proponuję Ci jeszcze dowiedzieć się choćby o JPK - których jest
    kilkanaście typów, m.in. JPK_FA. Można w ten sposób transferować
    dokumenty i z tego niektóre firmy korzystają.
    Ponadto, co Ci już pisałem, istnieje system EDI/ECOD, z którego (i to
    wyłącznie) korzystają duże sieci, typu Makro, Auchan, OBI. Tam nie ma
    faktur papierowych.

    A księgowość to nie tylko biuro rachunkowe obsługujące kilkadziesiąt
    firm typu "Jan Kowalski - Sprzedaż Warzyw" gdzie jest miesięcznie tylko
    kilkanaście/kilkadziesiąt faktur.
    To są też duże koncerny międzynarodowe, mające kilkadziesiąt filii w
    Polsce, gdzie sporo faktur zakupu przechodzi kolejno przez kilka
    szczebli, zanim zostanie zaksięgowana. A bywa, że faktura na jedną
    pozycję wpada na kilkadziesiąt kont (sic!). Czyli odwrotność tego, co
    wcześniej pisałeś.
    Ustawienie obiegu dokumentów w większej firmie, rozpisanie wzorców
    księgowań czy dopisanie dodatkowych modułów do programów trwa czasami
    miesiącami.
    A oprócz rozpisania muszę jeszcze przeszkolić towarzystwo.

    A są też sprzeczne ze sobą przepisy, jak chociażby bony towarowe
    wielokrotnego przeznaczenia - które istnieją od 1 stycznia, a
    zafiskalizować je można w zasadzie dopiero na kasach/drukarkach on-line,
    istniejących od 1 maja.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2019-07-18 15:25:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d2db020$0$529$6...@n...neostrada.pl

    > Nie wiem, co to marża, choć istotnie są różne faktury -- choćby korygująca...
    > Ile jest różnych faktur? 8? To tylko 3 bity... Na zapas uznajmy, że 32... ;)

    Odwołuję me słowa -- nie ma potrzeby umieszczania info typu 'faktura korygująca'.
    Korygujących jest mało -- mały zysk, lecz strata duża z uwagi na mącenie.
    Potrzebne są dodatkowe pola (data i nr faktury korygowanej) które poza
    tymi fakturami będą nieużyteczne.

    Podobnie z fakturami: odwróconymi VATowo; końcowymi do zaliczkowych; zaliczkowymi
    itd...

    Można zbudować uniwersalny QR kod, lecz IMO skórka nie jest warta
    wyprawki z uwagi na komplikowanie, które przypominać będzie
    komplikowanie dzisiejszego prawa podatkowego.

    Korygująca może być identycznie zapisana w QR kodzie jak inne
    i może być następnie (po odczytaniu QR kodu i wpisaniu do
    bazy programu księgującego) edytowana ręcznie.

    Takoż z pozostałymi, w tym i z VATowo odwróconymi...

    QR kody (czy inne rozwiązania) nie wyeliminują pracy człowieka,
    przynajmniej na razie, póki prawo podatkowe jest ,,sprawiedliwie''
    skomplikowane. Jak wcześniej pisałem -- handlarz widzi 'młotek'
    w swej KPiR jako 'towar', zaś rzemieślnik ten sam 'młotek' widzi
    w swej KPiR jako 'pozostałe'.

    Zapewne mądrzy władcy usuną ten podział.
    [wprowadzony chyba tylko po to, by księgowe miały rozrywkę w pracy]

    Sprzedawca paliwa musiałby przed wystawieniem faktury wiedzieć,
    czy paliwo będzie wykorzystane w samochodzie osobowym, czy
    w ciężarowym. Niby może o to zapytać kupującego. Co jednak
    wówczas, gdy kupujący nie zna odpowiedzi? -- gdyż tankuje
    cudzy samochód ,,noszący znamiona'' i 'ciężarowego',
    i 'osobowego'...

    Ponadto za jakiś czas władcy narodu mogą wprowadzić kolejny
    typ samochodu -- choćby uznać, że furgonetka (66% VAT i 44%
    reszty) jest pomiędzy samochodem 'osobowym' i 'ciężarowym',
    a 'ciężarowy' (100% odliczeń) musi wozić sobą specjalistyczne
    narzędzia typu 'hydrauliczny dźwig' czy 'hydrauliczny
    podnośnik koszowy'...

    Łatwiej na fakturze umieścić nr rejestracyjny a w księgującym
    programie zautomatyzować podział, lecz taki nr psułby spójność
    QR kodu, przez co QR kod stawałby się nieprzydatnym obciążnikiem,
    dającym nikłe korzyści.

    -=-

    IMO ważne informacje, które należałoby umieścić na QR kodzie:

    - kontrolka całości
    (QR kody mają swoje metody kontrolno-korygujące)
    - data wystawienia faktury
    (liczba dni, które minęły od umówionego dnia zerowego)
    - kwota netto, kwota brutto (brutto bywa przeróżnie liczone)
    (tak dla każdej stawki VAT także wtedy, gdy pola będą puste)
    - suma brutto do zapłaty (jako kontrolka)
    - NIP sprzedawcy (ten już ma swą kontrolkę)
    - nr faktury (ten może być różnej długości i może
    zawierać dowolne znaki używane w nrach polskich faktur)

    Wpisywanie 'faktura korygująca' rozbija spójność i prostotę zbyt
    mocno, nie niosąc sobą zbyt wielkiej ulgi osobie księgującej.

    Pomijanie pustych stawek VAT daje więcej złego niż dobrego, gdyż potrzebna
    jest dodatkowa informacja. Bez tego pomijania można (jak pisałem na początku)
    uznać, że:

    - ileś bitów zajmuje data
    - ileś kolejnych bitów zajmują kwoty
    - 30 kolejnych bitów zawiera NIP
    - następnych 6 bitów to długość numeru faktury w bajtach
    (64 bajty to IMO sporo, jak na nr faktury)
    - kolejne bajty to nr faktury

    QR kod mógłby zawierać także NIP odbiorcy -- by eliminować
    (raczej rzadko występujące) księgowanie cudzych faktur. :)
    Mógłby, bo koszt niewielki -- 30 bitów, ale i zysk niewielki.

    IM kod krótszy, tym pewniejszy i szybszy. Faktury bywają: pogniecione;
    brudne; niewyraźnie wydrukowane; poplamione; wyblakłe... QR kody (czy
    jakiekolwiek kody) musiałby zawierać sporo informacji nadmiarowych,
    by były użyteczne.

    Co mi po QR kodzie, który czytać trzeba pół minuty w jasnym, ostrym
    świetle, trzymając przez te pół minuty nieruchomo kamerę nad QR kodem...
    (drżenie ręki odpada!! -- choćby delikatne)

    -=-

    Adamowi odpowiadać nie chcę, jako że wg niego nawet są ,,faktury wynagrodzeń''.

    -=-

    IMO żaden OCR nie zeskanuje faktur dostatecznie dokładnie z wielu powodów.
    Ponadto potrzebne jest długotrwałe skanowanie -- czytanie QR kodu zajmuje
    przysłowiową chwilę (o ile jest dobrze pomyślany -- QR kod w dowiedzie
    rejestracyjnym jest niemal niemożliwy do przeczytania w złych warunkach
    oświetleniowych) w czasie której co najwyżej można położyć fakturę na
    szkle płaskiego skanera...

    OCR faktury papierowej to jakby wydrukowanie pliku tekstowego w celu OCeRowania.

    Automatyzacja wprowadzania nie jest możliwa choćby z uwagi na kreatywność władców.

    -=-

    Rzecz jasna warto te QR kody na fakturach drukować blisko
    któregoś z rogów faktury -- by usprawnić czytanie.

    -=-

    Po automagicznym wpisaniu faktur z takimi QR kodami (być może wprowadzenie
    100 faktur zajmie przysłowiowe 5 minut) należałoby każdą z wprowadzonych
    faktur zweryfikować i ewentualnie poprawić -- dzielnie dzieląc włos na
    czworo, czyli: stosownie skorygować poletka KPiR; uwzględnić samochodową
    osobowość; skorygować jedną z dat; umieścić opis; uwzględnić zaliczkowość;
    odwrócić VAT...

    Taki QR kod niewiele kosztuje (i opracowanie, i drukowanie, i czytanie)
    i nijak nie zamyka innych dróg, w tym: budowania centralnego rejestru
    faktur; OCeRowania faktur; ręcznego wprowadzania; edytowania różnie
    wprowadzonych faktur czy innych dokumentów...

    Zyskiem jest bezbłędność wpisania: jednej z dat; nru NIP; nr faktury;
    kwot netto i brutto z podziałem na stawki VAT...

    -=-

    Jak widzę czytanie QR kodów?

    Rozkładam faktury na stole tak, by widoczny był QR kod każdej z faktur;
    włączam w smartfonie aplikację czytającą QR kody; przesuwam smartfonem
    nad fakturami -- piknięcie oznacza sukces w czytaniu; program zapisuje
    na pliku w telefonie przeczytane informacje; uruchamiam na laptopie
    program księgujący; łączę laptop z telefonem -- choćby via FTP, ale
    może to być mniej uniwersalne połączenie; ściągam plik z telefonu
    i importuję informacje z pliku do wskazanego miejsca, czyli miesiąca
    danego klienta...

    -=-

    Kto ma dedykowany OCR do faktur -- też może ów kod wykorzystać.

    Trochę jak z QR kodami gazowymi -- można przeczytać informację
    telefonem, ale można tradycyjnie ;) znak po znaku...

    -=-

    Kto pierwszy umieści na swych fakturach rozsądny QR kod i upubliczni
    dokumentację tegoż QR kodu -- ten narzuci standard. Księgowe taniej
    będą liczyły za księgowanie faktur opatrzonych QR kodami, przez co
    kupujący będą eliminowali sprzedających bez QR kodów...

    Kto nie zechce drukować swych faktur z QR kodami -- zwróci się ze stosowną
    prośbą o drukowanie do osoby prowadzącą mu księgowość -- z konieczności
    ,,komputerową''. Osoba taka nie policzy dodatkowo za drukowanie, gdyż
    tanio wprowadzi taką fakturę...

    Gdyby po latach ktoś zasugerował możliwość rezygnacji
    z fakturowych QR kodów -- IMO zostałby wyzwany od debili... :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2019-07-19 19:16:15
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 11/07/2019 21:12, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    >

    > Co by było, gdyby na fakturach pojawiły się QR kody zawierające
    > informacje jednoznacznie interpretowane w efekcie czytania
    > takichże QR kodów?
    > [...]
    > Gdyby po latach jakiś minister lub nawet jakiś parlament uchwalił
    > (narzucił) jakiś konkretny QR kod (lub inny kod) -- przebudowanie
    > programów wystawiających i czytających faktury nie byłoby trudne...
    >

    > Skoro na fakturach mogą być umieszczane różne nadmiarowe ;) informacje
    > (także w makabrycznie dłuuuuuuuugich i skomplikowanych numerach faktur)
    > dlaczego mnie umieszczać rozsądnych QR kodów?

    W chile SII (tutejsza skarbówka), dla elektronicznych dokumentów
    sprzedaży (czyli takich wygenerowanych przez jakiś system, ale
    wydrukowana na papierku) chyba wymaga czegoś takiego, bo na większości
    świstków jest taki kod (to *chyba* nie jest QR, ale aplikacja do
    odczytywania kodów toto rozpoznaje), na przykład:
    http://programadecontabilidad.cl/tienda/boleta/bolet
    a.png

    z tego co kiedyś sprawdzałem to to jest XML z danymi z rachunki właśnie
    w ustandaryzowanej formie.

    w.

  • 16. Data: 2019-07-20 10:04:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojtek" BVmYE.70328$l...@f...iad

> [...]
    > wydrukowana na papierku) chyba wymaga czegoś takiego, bo na
    > większości świstków jest taki kod (to *chyba* nie jest QR,

    Która/jaka? Ściągnąłem kilka najwyraźniej dedykowanych -- i nic.

    > odczytywania kodów toto rozpoznaje), na przykład:
    > http://programadecontabilidad.cl/tienda/boleta/bolet
    a.png

    W necie jest tego sporo, ale żadna (ani dedykowana, ani
    inne) aplikacja nie odczytała -- być może PNG nie jest
    dostatecznie wyraźny/duży/czytelny.

    > z tego co kiedyś sprawdzałem to to jest XML z danymi
    > z rachunki właśnie w ustandaryzowanej formie.

    Dzięki za info.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-07-20 16:37:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojtek" BVmYE.70328$l...@f...iad

    > http://programadecontabilidad.cl/tienda/boleta/bolet
    a.png

    -=-

    https://blog.eshop-rychle.cz/qr-kody-faktury/
    SPD*1.0*ACC:CZ3208000000002048279003*AM:399*CC:CZK*M
    SG:Zku%C5%A1ebn%C3%AD platba z e-shopu*X-VS:119

    [nie wiem, czy dobrze przepisałem... starałem się... znak po znaku...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2019-07-22 19:16:01
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 20/07/2019 10:37, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    SG:Zku%C5%A1ebn%C3%AD platba
    > z e-shopu*X-VS:119
    >
    > [nie wiem, czy dobrze przepisałem... starałem się... znak po znaku...]

    Używam https://github.com/zxing/zxing ale na tamtym obrazku nie działa.
    Tutaj lepszy przykład:
    https://www.facto.cl/wp-content/uploads/2017/07/BEMu
    estra.png .
    Przekształcony na XML (od razu przeformatowany):
    ```xml
    <TED version="1.0">
    <DD>
    <RE>76599762-3</RE>
    <TD>39</TD>
    <F>12</F>
    <FE>2017-07-12</FE>
    <RR>66666666-6</RR>
    <RSR>Venta a publico sin nombre receptor</RSR>
    <MNT>86711</MNT>
    <IT1>pizza espaA?ola el italiano</IT1>
    <CAF version="1.0">
    <DA>
    <RE>76599762-3</RE>
    <RS>BOX CULTURAL ASESORIAS Y SERVICIOS INTEG</RS>
    <TD>39</TD>
    <RNG>
    <D>11</D>
    <H>20</H>
    </RNG>
    <FA>2017-07-12</FA>
    <RSAPK>

    <M>5OP9G29BKGYBeP4G59/Y8xlKBdR3PE/NCysGrfeUzCqebKIt6
    Kd5R9KJcWpLIgRHxhKOriZgCvOXyuUTpZlafQ==</M>
    <E>Aw==</E>
    </RSAPK>
    <IDK>100</IDK>
    </DA>
    <FRMA algoritmo="SHA1withRSA">

    eNu01D1IZ8vl4b8B8pLnQp0wzPNpxff4sPkHwWfki9S/+BUh6wOo
    X9vUgtssjsJVEh2pzW3gsWd5pzxBSqIfCQ==
    </FRMA>
    </CAF>
    <TSTED>2017-07-12T14:01:03</TSTED>
    </DD>
    <FRMT algoritmo="SHA1withRSA">

    QX+/p9I0oIb94uSOWaeFWGP5N7ohZhbXYL1ax57vMC6XXXceo1Bd
    SV/+zCladFiPY8LP8ksgNJJ9wrD7LhsduQ==
    </FRMT>
    </TED>
    ```

    w.

  • 19. Data: 2019-07-24 03:26:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojtek" obmZE.35807$9...@f...iad

    > Używam https://github.com/zxing/zxing ale na tamtym obrazku nie działa.
    > Tutaj lepszy przykład:
    > https://www.facto.cl/wp-content/uploads/2017/07/BEMu
    estra.png .

    Jeden ze skanerów dał odpowiedź:
    Código Inválido

    Inny skaner odczytał śmieci...
    Jeszcze inne raportowały błędy korekcji...

    --