  • 1. Data: 2006-04-24 20:39:51
    Temat: RMUA - ZUS- jak to interpretowac?
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Prosze o informacje w jaki sposob interpretowac ZUS RMUA, kiedy dzisiaj
    otrzymalem od swojego pracodawcy
    raport za miesiac luty i okazuje sie ze wszystkie pola wymiaru skladek
    zawieraja kwoty zerowe.

    Czy to oznacza ze nie jestem zarejestrowany w ZUS'ie? Jak to sprawdzic?
    Poniewaz prowadze dzialalnosc gospodarcza rownolegle
    i w zwiazku z tym nie chcialbym aby okazalo sie ze bede obciazany takze
    pelna kwota ZUSu na DG?
    Na pasku mam wszystkie potracenia.

    Prosze o interpretacje.

  • 2. Data: 2006-04-24 21:01:03
    Temat: Re: RMUA - ZUS- jak to interpretowac?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello arctic,

    > Prosze o informacje w jaki sposob interpretowac ZUS RMUA, kiedy dzisiaj
    > otrzymalem od swojego pracodawcy
    > raport za miesiac luty i okazuje sie ze wszystkie pola wymiaru skladek
    > zawieraja kwoty zerowe.

    [...]

    > Prosze o interpretacje.

    Pełny miesiąc na chorobowym?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2006-04-24 21:01:08
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "arctic" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poniewaz prowadze dzialalnosc gospodarcza rownolegle
    > i w zwiazku z tym nie chcialbym aby okazalo sie ze bede obciazany

    A od kiedy pracujesz u tego pracodawcy?

    Jeżeli od lutego dopiero, to kiedy dostaleś pierwszą wypłatę?
    Bo jak pracujesz od lutego, a wypłatę masz np. do 10-go nast. miesiąca,
    to wszystko jest ok.
    W miesiącu lutym, nie miałeś wypłaty. A rmua jest za przychód otrzymany
    w miesiącu lutym, twój był wtedy zerowy. Byłeś ubezpieczony i zgłoszony
    do zusu - bo dostałeś rmua za ten miesiąc, tylko że kwoty potrąceń masz
    zerowe, bo w tym miesiącu nie osiągnąłeś przychodu.
    Ale to tylko moje gdybanie, bo za mało danych jest.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2006-04-24 21:05:05
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    W tej firmie jestem zatrudniony od 1 lutego 2006.

    Pierwsza kasa wplynela no konto okolo 10 marca.

  • 5. Data: 2006-04-24 21:07:03
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > W tej firmie jestem zatrudniony od 1 lutego 2006.
    > Pierwsza kasa wplynela no konto okolo 10 marca.

    Czyli tak jak pisałam wcześniej. W lutym zero przychodu = zero składek.
    Bo skladki odprowadza się od kwot _wypłaconych_ w danym miesiącu.
    Teraz na rmua za marzec będziesz miał wykazany przychód za miesiąc luty,
    który był wypłacony 10 marca.

  • 6. Data: 2006-04-24 21:08:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello arctic,

    > W tej firmie jestem zatrudniony od 1 lutego 2006.
    > Pierwsza kasa wplynela no konto okolo 10 marca.

    Czyli wszystko jest w porządku i tak ma być.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2006-04-24 21:38:25
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Bardzo dziekuje.

    Pozdr.
    M.

  • 8. Data: 2006-04-25 10:23:28
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    > Poniewaz prowadze dzialalnosc gospodarcza rownolegle
    > i w zwiazku z tym nie chcialbym aby okazalo sie ze bede obciazany takze
    > pelna kwota ZUSu na DG?

    Czyli za luty pełny podatek do ZUS z DG

  • 9. Data: 2006-04-25 12:19:49
    Od: "walec" <w...@p...fh>

    Jak to? Dlaczego?

    Michal

  • 10. Data: 2006-04-25 12:53:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    walec wrote:

    > Jak to? Dlaczego?

    Bo prawo do "tylko zdrowotnego" masz wyłącznie w miesiącach w których
    uzyskałeś dochód z pracy równy co najmniej pensji minimalnej. A ty w
    lutym nie uzyskałeś żadnego dochodu z pracy.