  • Data: 2003-12-14 00:00:36
    Temat: Re: Czesne za szkołę - czy można?
    Od: "Ally_Poznan" <A...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " TomeN" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:3fd848b6$1@news.vogel.pl...
    > Witam

    Witam!

    > Mam pytanie: czy i w jaki sposób można "odliczyć" sobie wydatki związane z
    > nauką?

    [...]
    Skoro osoba ta w roku podatkowym studiowała i nie ukończyła 25 roku życia to
    odliczyć od podatku 19% wydatków (na podstawie najlepiej rachunku z uczelni)
    jednak nie więcej niż limit 760 zł moze ona (jeśli ma od czego, bo limit
    wiekowy dla niej to 35 lat - więc tutaj nie ma problemu) lub jej rodzice -
    (przysługuje limit łącznie na oboje małżonków) pod warunkiem że osoba ta nie
    uzyskuje dochodów, z wyjątkiem dochodów:
    1) opodatkowanych zgodnie z art. 28 i 30 updof
    2) zwolnionych od podatku dochodowego,
    3) w wysokości nie powodującej obowiązku zapłaty podatku (czyli zarobi w
    danym roku podatkowym nie więcej niż 2.727,16 zł) .

    zgodnie z art. 27a ust. 1 pkt 2 lit. c oraz ust. 11 UPDOF

    > - dodatkowe pytanie: czy zakup słownika do obcego języka można sobie
    > odliczyć (rodzic) jako pomoc naukową (darowiznę)?

    nie - to nie jest wydatek na zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów
    komputerowych oraz wydawnictw fachowych bezpośrednio związanych z
    wykonywanym zawodem i wykonywaną pracą poza tym nie mieszaj z darowizną - bo
    darowizny dla os. fiz. sie już nie odlicza a darowizna taka jest jeszcze
    osobno opodatkowna (chodź ze względu na grupę podatkwą podatek może nie
    wystąpić ale deklarację złożyć trzeba)

    > Za wszelką pomoc (najlepiej merytorycznie sprawdzalną) z góry dziękuję.
    >
    > Pozdrawiam
    > TomeN

    Również pozdrawiam
    Ally