  • From: " TomeN" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czesne za szkołę - czy można?
    Date: Mon, 15 Dec 2003 10:15:27 +0100

    Użytkownik "Ally_Poznan" napisał w wiadomości m.in.:
    > Skoro osoba ta w roku podatkowym studiowała i nie ukończyła 25 roku
    życia to
    > odliczyć od podatku 19% wydatków (na podstawie najlepiej rachunku z
    uczelni)
    > jednak nie więcej niż limit 760 zł moze ona (jeśli ma od czego, bo
    limit
    > wiekowy dla niej to 35 lat - więc tutaj nie ma problemu) lub jej rodzice
    [...]

    Dziękuję bardzo za pomoc.

    Jednak pojawia się problem: uczelnia "nie chce" mi wystawić faktury, gdyż,
    jak twierdzi, faktury może wystawiać jedynie do 7 dni po wpłaceniu środków
    pieniężnych (i okazaniu dowodu wpłaty). Niestety, ale wpłaciłem za czesne
    w październiku, a mamy już grudzień. Zatem mam następujące pytania:

    1. Czy można wyegzekwować od uczelni wystawienie dla mnie (rodziców)
    faktury?

    2. Jeśli nie, to czy mogę. jako dowód do odliczenia podatku, użyć
    bankowego dowodu wpłaty, na którym znajdują się moje dane osobowe
    (zleceniodawca wpłaty) oraz tytuł wpłaty (treść: Wydział ... - czesne)?

    Za pomoc z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    TomeN