eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami??? › Re: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    Date: Mon, 21 Jan 2019 16:19:23 +0100

    jsc-z-banku.html
    > jest chwila dyspozycji, prowadziłoby do szeregu nieuwzględnionych w
    > artykule komplikacji. W tym wypadku dyspozycji nie wykonano, bo wpłynęła
    > zbyt późno. Ale przecież mogłaby nie zostać wykonana z braku środków.
    >
    > Ogólna zasada jest taka, że za chwilę realizacji zobowiązania uznaje się
    > chwilę postawienia środków do dyspozycji wierzyciela. Uznanie, że
    > zobowiązanie zostało uregulowane z chwilą pobrania środków, to i tak
    > istotny krok w stronę dłużnika.

    Ludzkie by było, że jak ktoś coś opłaca latami co miesiąc i raz się
    jeden dzień spóźni to powstaje zaległość w wysokości odsetek za zwłokę
    (zupełnie niezależna od faktu ubezpieczony/ nie ubezpieczony).
    Natomiast kuriozalna jest wynikająca z takiego spóźnienia sytuacja, że
    od tej pory to potem latami płaci a cały czas jest nieubezpieczony !
    Uznają to za jakieś wpłaty z niewiadomego powodu i wrzucają na rachunek
    techniczny i może się kiedyś spadkobierca po to zgłosi...

    Kilka miesięcy temu się spóźniłem z ZUSem to w następnym wpłaciłem dzień
    wcześniej. Ciekawe kiedy mnie to dopadnie. Może wypadłem z sumowania
    składek do emerytury...

    Kilka lat temu dzwoni do mnie w grudniu pielęgniarka, ze szkoły, że syn
    jest nieubezpieczony. Co się okazało - w sierpniu był ratownikiem na plaży.
    Potem się dowiedziałem, że to jest problem wielu studentów, którzy w
    lecie gdzieś popracują a potem w zimie sobie coś na nartach złamią i
    muszą płacić za wszystko bo byli nie ubezpieczeni.
    P.G.