  • 1. Data: 2014-08-11 23:58:40
    Temat: Re: Dochod z raju podatkowego - jak opodatkowac?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Aug 2014, PJ wrote:

    > Czy majac jako osoba fizyczna udzialy w spolce zarejestrowanej w raju
    > podatkowym, gdzie jest ona zwolniona z wszelkich podatkow, musze wykazywac
    > dochod spolki jako moj wlasny?

    JAKIEJ spółki?
    Spółki osobowej (np. SC, SP) tak.
    Spółki kapitałowej oczywiście nie, to nie jest Twój majątek (nawet, jeśli
    uważasz inaczej ;>)

    > W ktorym momencie? Czy dopiero, gdy te zyski
    > przetransferuje do Polski (postawie do mojej dyspozycji),

    Przecież *spółka* w którymś momencie *wypłaca* zysk (dywidendę).
    W tym momencie pieniądze spółki stają się pieniedzmu wspólników
    (a spółka o tyle biednieje).

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2014-08-12 16:12:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 11 Aug 2014 23:58:40 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >
    > Przecież *spółka* w którymś momencie *wypłaca* zysk (dywidendę).
    > W tym momencie pieniądze spółki stają się pieniedzmu wspólników

    Zapewne masz rację, ale wątpię czy uda się poprawnie odpowiedzieć bez
    przeczytania umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania z danym (k)rajem.

  • 3. Data: 2014-08-12 21:40:39
    Od: PJ <p...@n...noname>

    On 11/08/2014 22:58, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > Przecież *spółka* w którymś momencie *wypłaca* zysk (dywidendę).
    > W tym momencie pieniądze spółki stają się pieniedzmu wspólników

    A jesli spolka kapitalowa zatrzymuje caly zysk? W wielu krajach spolka
    zarzadzana z kraju rezydencji danej osoby fizycznej jest traktowana jako
    transparentna podatkowo, co oznacza, ze ta osoba fizyczna musi rozliczac
    dochod na biezaco, nawet jesli nie otrzymala do swojej dyspozycji ani
    grosza od spolki. Czy tak tez jest w polskim systemie podatkowym?

    Chodzi o to, czy jest mozliwosc, zeby zyski akumulowaly sie w takiej
    spolce, a podatek mozna zaplacic dopiero po otrzymaniu dywidendy?

  • 4. Data: 2014-08-12 23:36:51
    Od: PJ <p...@n...noname>

    No coz, po zglebieniu tematu stwierdzam z przykroscia, ze wlasnie
    opracowywane sa przepisy dotyczace tzw. kontrolowanych spolek
    zagranicznych, ktore dotycza wlasnie takich sytuacji, jak opisana przeze
    mnie.

    Pozostaje tylko FIZ jako odpowiednie rozwiazanie, ale smutne jest to
    nierowne traktowanie podatnikow ze wzgledu na glebokosc ich kieszeni.
    FIZ kosztuje przeciez ok. 300 tys. zl rocznie.

  • 5. Data: 2014-08-13 00:05:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2014, PJ wrote:

    > A jesli spolka kapitalowa zatrzymuje caly zysk?

    To w "polskim" przypadku płaci CIT.
    Aby udziałowiec/akcjonariusz dostał pieniądze, zapłacić trzeba DWA
    podatki: najpierw spółka od własnego zysku płaci CIT, a następnie
    z tej części, która jest wypłacana, pobierany jest podatek od dywidend,
    formalnie PIT, ale liniowy i nie wiążący się z innymi dochodami.

    > Chodzi o to, czy jest mozliwosc, zeby zyski akumulowaly sie w takiej spolce,
    > a podatek mozna zaplacic dopiero po otrzymaniu dywidendy?

    J.w.
    Natomiast jak na to będzie patrzyło prawo "zewnętrznego" kraju oczywiście
    nie wiem.

    pzdr, Gotfryd