eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiHELP: Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - jak to zaksięgować? › Re: Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - jak to zaksięgować?
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - jak to
    zaksięgować?
    Date: Tue, 19 Feb 2008 16:13:06 +0100

    cef wrote:

    > Raczej Ty go będziesz szukał :-)

    Czy ja wiem?

    W tym przypadku to chyba oni mają obowiązek pobrać właściwą kwotę VAT i
    ją odprowadzić?

    Oczywiście chcę te pieniądze oddać. Napiszę pewnie jakieś pismo do poczty.

    > I proszę jak w prosty sposób pokwitowanie
    > pocztowe staje się dokumentem celnym.
    >
    > Do rejestru VAT wpiszesz kwoty z dokumentu celnego.
    > Jak nie masz dokumentu celnego, to nie ma naliczonego VAT.

    Ależ na tym kwicie jest pieczątka urzędu celnego.
    Zgaduję, że celnicy nie przystawiają pieczątek na dowolnym kwicie,
    którym im ktoś podsunie pod rękę.

    Zresztą na zestawieniu zbiorczym "kartka należnościowa" jest pozycja
    "należności celne według kwitu celnego numer ..." i jest numer mojego
    dokumentu.

    Dzwoniłem do urzędu celnego i stwierdzili że albo występuje ten dokument
    albo SAD.

    Pytanie tylko, czy na tej podstawie mogę odliczyć VAT?
    A jeśli nie to jak ten dokument "zamienić" na SAD?

    Sytuacja jest dla mnie niestandardowa, dlatego pytam.

    Piotrek