    From: "Funkcyjny" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dopisanie NIPu w formie noty korygującej
    Date: 23 Feb 2008 14:35:07 +0100

    > Znaczy jak kupisz DLA SIEBIE coś, cokolwiek, powiedzmy - papier
    > toaletowy (cokolwiek, co może być materiałem, ale nie środkiem
    > trwałym) w celach osobistych (no.... ;)) i dopiero później
    > ZMIENISZ cel tego nabycia, czyli *przeznaczysz* go na cele
    > gospodarcze, to z tego powodu ma to coś stać się kosztem
    > uzyskania?

    Wiem, że nie może.

    Ale w tym przypadku nie można (imho) mówić, że internet, który mam obecnie
    nabyłem w momencie podpisania umowy. Wtedy rzeczywiście kupowałem go w celu
    niezwiązanym z DG. Ale abonamenty płacę na bieżąco. I możliwość użytkowania
    internetu w styczniu, lutym, marcu itd,. kupuję w każdym miesiącu osobno. I tak
    się składa, że załóżmy ze od stycznia kupuję go w celu DG. Czy taki tok
    rozumowania jest ok? :)

    > Art. 22
    > 1. Kosztami uzyskania przychodów sš koszty
    > poniesione w celu
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > osišgnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia &#65533;ródła
    przychodów

    Załóżmy, że od pewnego okresu (od czasu, kiedy będę chciał odliczać internet)
    kwestię udowodnienia tego kosztu z kosztami opisanymi powyżej są bezsporne.

    > Nie to, że koszt "przyniósł dochód".
    > To mały pikuś.
    > On musiał być *poniesiony* *w celu* - czytać łącznie!

    Zapłaciłem za abonament, aby móc korzystać z internetu, który wykorzystuję w DG.

    > Czyli nie "poniesiony a *później* przeznaczony w celu*...
    >
    > Że tak powiem: "normalnie" może być trudno udowodnić podatnikowi, że
    > nieprawidłowo zaliczył coś w koszty, bazując na tezie że "nie miał
    > ZAMIARU wykorzystania wydatku w koszty, a dopiero PÓŹNIEJ mu tak
    > wyszło że zaliczył"

    W styczniu poniosłem koszt abonamentu i z góry wiadomo było, że to w celu DG.

    > Ale dura lex...
    > Jak druga strona umowy twierdzi, że zawierający umowę stwierdził, iż
    > "nabywa internet w celach osobistych", to ja bym się bał zaliczyć
    > go w koszty.

    > A jak druga strona ma to zapisane w pisemnej (znaczy podpisanej)
    > umowie i US może to sprawdzić krzyżowo...

    Uf, uf, na szczęście w umowie takiego zapisu nie ma :)

    A nawet jeśli by był: to co najwyżej byłoby to dowodem mojego kłamstwa przed
    dostawcą (obiecałem, że będę użytkował prywatnie, a nie użytkuję), co raczej nie
    jest karalne. Podobnie jak z programami komputerowymi i licencjami: kupiłem od
    upoważnionego sprzedawcy, a jak używam niezgodnie z licencją, to co najwyżej
    odpwiedzialność cywilną mogę ponieść, a nie karna.

    > Obawiam się, że nie każdy jest świadom iż ów dostawca na swój sposób
    > trzyma kontrahentów w szachu :)

    Mówisz o tym oświadczeniu o użytkowaniu do celów prywatnych? W umowie nic nie
    ma, zajrzę jeszcze do regulaminu.

    > IMO nie ma przeszkód:

    Niemniej jednak dziękuję za zwrócenie uwagi na tę drugą stronę medalu w tej
    sprawie.

    > Nie wiem jak to interpretować, czyli jaki skutki ma pociągnąć
    > nieakceptowanie noty.
    > IMHO w przedstawionym stanie, w razie kontroli, przede wszystkim
    > spowoduje zapytanie "dlaczego nie zaakceptował".
    > A później albo kontroler się nie przyczepi albo się nie przyczepi.

    A jeśli "nie zaakceptuje", to jaka jest droga odwoławcza?

    Funkcyjny