    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dopisanie NIPu w formie noty korygującej
    Date: Sat, 23 Feb 2008 19:29:31 +0100

    On Sat, 23 Feb 2008, Funkcyjny wrote:

    > Ale w tym przypadku nie można (imho) mówić, że internet, który mam obecnie
    > nabyłem w momencie podpisania umowy. Wtedy rzeczywiście kupowałem go w celu
    > niezwiązanym z DG. Ale abonamenty płacę na bieżąco. I możliwość użytkowania
    > internetu w styczniu, lutym, marcu itd,. kupuję w każdym miesiącu osobno. I tak
    > się składa, że załóżmy ze od stycznia kupuję go w celu DG. Czy taki tok
    > rozumowania jest ok? :)

    Przyjmuję, bo nie mam wyboru :)

    [...]
    > Załóżmy, że od pewnego okresu (od czasu, kiedy będę chciał odliczać internet)
    > kwestię udowodnienia tego kosztu z kosztami opisanymi powyżej są bezsporne.
    [...]
    > Zapłaciłem za abonament, aby móc korzystać z internetu, który wykorzystuję w DG.
    [...]
    > Uf, uf, na szczęście w umowie takiego zapisu nie ma :)

    Hm... to już jest trudniejsze do podważenia :)
    Zakładałem, że z czegoś wynika że JEST umowna regulacja dotycząca
    korzystania tylko w celach osobistych.
    Jeśli jej nie ma, to się wypisuję z dyskusji ;)

    Załóżmy, że pogdybamy:

    > A nawet jeśli by był: to co najwyżej byłoby to dowodem mojego kłamstwa przed
    > dostawcą (obiecałem, że będę użytkował prywatnie, a nie użytkuję), co raczej nie
    > jest karalne.

    Tak się zastanawiam, czy *jeśliby* istniały odrębne cenniki dla usługi
    "do różnych celów", przewidujące *różne* ceny, to (czy) użytkowanie
    wbrew umowie i "za niższą cenę" nie miałoby cech szalbierstwa lub
    oszustwa.
    Na podbnej zasadzie, jak jazda ze skasowanym biletem ulgowym, jeśli
    jadącemu ulga nie przysługuje.
    Ktoś skomentuje?

    > A jeśli "nie zaakceptuje", to jaka jest droga odwoławcza?

    W przepisach nie wskazano, dobre pytanie :) - IMHO taka sama, jakby
    nie chciał np. przyjąć faktury. Żeby się sądzić trzeba umieć wykazać
    *szkodę*, a IMVHO tutaj "szkody" nie będzie, a to sprzedawca będzie
    miał nieprawidłowe f-ry.

    pzdr, Gotfryd