    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dopuszczalne sposoby obliczania vat na fakturze
    Date: Fri, 07 Mar 2008 15:51:49 +0100

    Cavallino pisze:

    > A jeśli brutto to się nie zgadza z podsumowaniem pozycji?
    > Olać w tym przypadku sumę brutto z pozycji?

    Suma musi się zgadzać. W każdym "kierunku".
    Uzyskamy to zawsze i bez wysiłku gdy wybierzemy jedną metodę naliczania
    VAT. Nie ważne która metoda, VAT na fakturze ma być liczony tylko w
    jeden sposób, nie można jednocześnie dwóch wariantów stosować.
    Jeżeli się nie zgadza to faktura zawiera błędy.

    Ostatecznie można machnąć ręką na kwoty cząstkowe i wziąć tylko podsumy.
    To bezpieczne wyjście.
    Jeżeli suma kwot netto plus suma kwot VAT równa sie sumie kwot brutto to
    pół biedy.

    Zdarzyło mi sie widzieć już takie faktury który się nie sumują.
    Wystawiała je nota bene duża, ogólnopolska firma. Na oko program liczył
    netto i VAT do 4 miejsc po przecinku a w brutto zaokrąglał je w taki
    pokrętny sposób co nie pamiętam jak się nazywa (zaokrągla się etapami,
    zaokrąglając o jedno miejscu po przecinku i zaokrąglając uzyskaną
    wartość znowu o jedno miejsca itd aż do osiągnięcia celu)
    Niestety, dział sprzedaży odpowiadała na zażalenia "bo nam tak program
    liczy" i sugerował, żeby kupować pełne ilości produktów. Ale to były
    kable z podstawową jednostką sprzedaży _KILOMETR_.

    I niech ktoś powie że maszyny nami nie rządzą.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813