    From: "TMK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dziecko a ZUS
    Date: Thu, 28 Feb 2008 08:57:40 +0100

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.t669knmaipkhj4@unk...
    > Czy jako prowadzący DG mam jakoś zgłosić noworodka do ubezpiecznia
    > zdrowotnego
    > czy to się dzieje z automatu?
    > Pytam, bo np niepracującą żonę zdaje się że trzeba zgłosić jeśli ma mieć
    > możliwość korzystania z nfz.
    >
    > pozdr,
    > tommyz

    Musisz zgłosić. Przyznam ze sama nie rozumiem dlaczego tak jest bo podobno
    dzieci maja zapewnioną opiekę zdrowotną niezależnie od tego czy rodzice maja
    ubezpieczenie.
    Moje dziecko zawsze miało ksiazeczke zdrowia dziecka i wydawało mi sie ze
    nic wiecej nie trzeba -bo w przychodniach starczało. Niestety w szpitalu
    okazało sie ze do przyjecia jest potrzebna rodzinna ksiazeczka zdrowia,
    (wydaje ją ZUS dla prowadzacych DG) i tam musza być wpisane osoby które sa
    ubezpieczone"na prowadzącego DG" czyli (zona lub maż) niepracujacy i dzieci.