  • 1. Data: 2010-01-29 14:50:53
    Temat: Re: Eksport poza Unię Europejską, system ECS i IE515
    Od: "qwerty" <q...@...eu>

    Przybliżę ideę o co tu w ogóle chodzi, bo wielu nie wie. :-)

    Obecnie nie ma już dokumentów SAD na papierze. Jeżeli macie firmę i chcecie
    wysyłać towar za granicę poza Unię Europejską musicie się zarejestrować w
    najbliższym urzędzie celnym, najbliższym miejscu zamieszkania, otrzymać
    numer EORI oraz certyfikat do podpisu elektronicznego wysyłanych zgłoszeń
    IE-515. Troche to skomplikowane, bo sami pracownicy Urzedu Celnego nie
    rozumieją tej technologii :-) Trzeba przetrzeć ścieżki :-)
    Napiszę więcej jutro o samej rejestracji, jak to załatwić. jest ona darmowa!
    Podpis elektroniczny też darmowy i później też nie ma żadnych opłat. Samo
    wysyłanie paczek do USA czy do innego kraju poza Unię europejską staje się
    banalnie proste i tanie!

    W skrócie działa to tak:

    1. Musisz mieć program do wypełniania SAD i tym programikiem generujesz plik
    XML zawierający elektroniczny SAD czyli dokument w formacie XML oznaczony
    jako IE-515 (IE515)

    2. wchodzisz na stronę https://www.e-clo.pl/EcsWebInterface/ i ładujesz ten
    plik jak obrazek na forum internetowe :-) Tam się on podpisuje automatycznie
    certyfikatem jaki da ci Urząd Celny. Trzeba mieć login, hasło i ten
    certyfikat w internet explorerze. Bez obaw to jest banalnie wszystko proste!

    3. Po kilku godzinach dostajesz zwrotny komunikat jako załącznik do maila,
    też jako XML, że masz się stawić w ciągu 14 dni w twoim przydzielonym i
    najbliższym urzędzie celnym. Jak się nie stawisz to nic się nie dzieje.
    Zgłoszenie samo zanika.

    4. Idziesz tam natychmiast czy następnego dnia rano z otwartą paczką, taśmą
    i sznurkiem

    5. Celnik zagląda do paczki lub nie zagląda w zależności czy system cię
    losowo wybierze do rewizji i każe zapakować i zasznurować przesyłkę

    6. Celnik zakłada plombę ołowianą tak żeby jej nie dało się zdjąć i oddaje
    paczkę do ręki. Biada temu co naruszy plomby celne :-)

    7. masz trzy miesiące na jej wywóz ale idziesz z nią niezwłocznie na pocztę,
    bo czeka klient w USA i wysyłasz jako LIST - priorytet polecony przykładowo
    do USA

    8. Koszt do USA 34 PLN !!! Za list polecony priorytetowy poniżej 1kg. I to
    są całe twoje koszty

    9. Po kilku dniach przychodzi ci na e-mail komunikat IE-599 (IE599) z
    pocztowego urzędu Celnego w Warszawie, który drukujesz i podpinasz do swojej
    kopii faktury i księgujesz gdyż jest on potwierdzeniem, że paczka wyjechała.
    Paczki są monitorowane pod względem celnym i mogą podlegać ponownej rewizji
    i prześwietlaniu, bo w końcu są kierowane do samolotu lecącego do USA.
    Celnicy w Warszawie skanują kod paskowy i na tej podstawie każdy urząd celny
    w Unii wie o twojej przesyłce. Uprzedzę pytanie. Paczka w okolicę Nowego
    Jorku 4-7 dni, a jeśli w jakiegoś stanu dalej od NY to kilka dni dłużej, bo
    chyba tam już jedzie koleją. Poczta już pozwala już monitorować zagraniczne
    priorytety !!! Idźcie sobie na stronę www poczty :-) Można przetrzeć oczy ze
    zdziwienia, stąd wiem kiedy paczka dolatuje do NY :-) Czasem jest tam już na
    trzeci dzień i tam się ślimaczy !!!

    Agencja celna by ci zabrała stówę za taką obsługę od każdej paczki. A
    wysyłanie kurierem z ich odprawą celną jest ekonomicznie bez sensu.
    Priorytet polecony jako list do USA kosztuje tyle co paczka wysłana kurierem
    po Polsce !

    Żeby wypełniać elektroniczne zgłoszenie wywozowe do systemu ECS czyli taki
    elektroniczny dokument SAD czyli stworzyć ten plik IE-515 potrzeba
    specjalistycznego programu, który jest strasznie drogi ! Nie wiem kto to
    wymyślił żeby trzeba było płacićpodmiotom trzecim, w końcu zusowski
    "płatnik" jest za darmo ale wiem jedno, że lada dzień będzie zupełnie
    darmowy program freeware do wypełniania dokumentów do systemu ECS i do
    generowania plików IE-515, napisany po godzinach pracy przez allegrowicza,
    który się zniesmaczył cenami komercyjnych programów :-)

    Będzie freeware za darmo ! :-) Dla każdej małej i duże firmy.

  • 2. Data: 2010-01-29 15:06:34
    Temat: Re: Eksport poza Unie Europejsk?, system ECS i IE515
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2010 o 15:50:53 qwerty <q...@...eu> napisał(a):

    (...)

> [...]

    > chyba tam ju? jedzie kolej?. Poczta ju? pozwala ju? monitorowaae
    > zagraniczne
    > priorytety !!! Id 1/4 cie sobie na strone www poczty :-) Mo?na przetrzeae
    > oczy ze
    > zdziwienia, st?d wiem kiedy paczka dolatuje do NY :-) Czasem jest tam
    > ju? na
    > trzeci dzien i tam sie ?limaczy !!!

    > Priorytet polecony jako list do USA kosztuje tyle co paczka wys?ana
    > kurierem
    > po Polsce !
    >

    > Bedzie freeware za darmo ! :-) Dla ka?dej ma?ej i du?e firmy.

    Dobra, zaliczam kurs z PR na 5,5 - teraz weź pan powiedz gdzie jest haczyk
    :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-29 15:15:23
    Od: "qwerty" <q...@...eu>

    "Tomek" <t...@o...pl> wrote in message news:op.u7auw82gl60ql1@unk...

    >Dobra, zaliczam kurs z PR na 5,5 - teraz weź pan powiedz gdzie jest haczyk

    Nie ma haczyka. Czasami trzeba coś robić bezinteresownie, pomagac tym,
    którzy byli zagubieni w gąszczu niewiedzy jeszcze 2 miesiące temu.
    Po co ludzie piszą Linuxa ? Większość używa go komercyjnie, a jednak piszą.

  • 4. Data: 2010-01-29 15:20:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2010 o 16:15:23 qwerty <q...@...eu> napisał(a):

    > Nie ma haczyka. Czasami trzeba co? robiae bezinteresownie, pomagac tym,
    > którzy byli zagubieni w g?szczu niewiedzy jeszcze 2 miesi?ce temu.
    > Po co ludzie pisz? Linuxa ? Wiekszo?ae u?ywa go komercyjnie, a jednak
    > pisz?.

    Ludzie piszą Linuxa żeby zarabiać (chyba 80% czy 90% contributorów siedzi
    w IBM, RedHat etc). Ale ja nie o tym - gdzie jest haczyk odnośnie tej
    prostoty wysyłki - czyżby coś się w tym kraju udało?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-29 15:32:26
    Od: "qwerty" <q...@...eu>

    "Tomek" <t...@o...pl> wrote in message news:op.u7avkle7l60ql1@unk...
> [...]

    >w IBM, RedHat etc). Ale ja nie o tym - gdzie jest haczyk odnośnie tej
    >prostoty wysyłki - czyżby coś się w tym kraju udało?

    Widzisz.
    Sam sie zdziwiłem. Kiedys była wielka łaska w pocztowych urzędach celnych.
    Teraz jest prosto.
    Wysyłasz podpisany plik z sadem elektronicznym czyli plikiem o nazwie IE515
    i już nikt ci łaski w niczym nie robi!
    Komputer cię losuje do przetrzepania zawartości, a nie widzimisię. Idziesz,
    sznurujesz, dają ci w rękę wydruk SAD na papierku,
    W między czasie na skrzynke mailową lecą ci komunikaty różne. Dostajesz
    paczke w rękę idziesz sobie z nia do domu, nadajesz za 20 zeta jak lekka, za
    40 jak ciężka i to całe koszty transportu do USA, Kanady na bliski wschód
    czy do Azji :-)
    Jestem w szoku.
    Jedyne co mnie zdenerwowało to to, że Państwo Polskie nie dało nam takiego
    "płatnika" tylko trzeba płacić firmom trzecim, a w sumie Państwo powinno nam
    pomagać.
    Ale kończe pisac soft żeby był za darmo. Żadna to sztuka, będzie prosty i
    banalny bez żadnych wodotrysków.
    Po prostu się zdenerwowałem cenami.
    Niestety tylko pracownicy UC nie znają sie na informatyce i wyciagnąć jakieś
    informacje graniczy z cudem :-)
    Trzeba się tylko dodzwonić i wreszcie złapać kogoś z wiedzą :-)

    W związku z tym chcę uwolnić węzeł gordyjski przynajmniej w drobnej części
    :-)

    Potrzebny jest kawałek serwerka od wolontariusza i może hakieś PHPbb ? Są
    chętni ?

  • 6. Data: 2010-01-29 17:18:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > Jedyne co mnie zdenerwowa?o to to, ?e Panstwo Polskie nie da?o nam takiego
    > "p?atnika" tylko trzeba p?aciae firmom trzecim, a w sumie Panstwo powinno nam
    > pomagaae.

    Ale to dobrze.
    Panstwo powinno opublikowac interfejs i reszte zostawic chętnym do
    napisania softu. Rynek sam by sobie ceny uregulował.

    Płatnik to najgorsze rozwiązanie z możliwych, kosztujące zresztą miliony
    tylko nie bezposrednio z kieszeni zainteresowanych.

  • 7. Data: 2010-01-29 17:31:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    qwerty wrote:

    > Obecnie nie ma już dokumentów SAD na papierze. Jeżeli macie firmę i
    > chcecie wysyłać towar za granicę poza Unię Europejską musicie się
    > zarejestrować w najbliższym urzędzie celnym

    Czytam, czytam i tak sobie myślę, że nic się nie zmieniło.
    Jeszcze przed 2004 chciałem być nowoczesny i zamiast składać
    papierowe zgłoszenia - wysyłki do DE i GB - chciałem to robić
    elektronicznie.
    Miałem loginy do celiny i padłem właśnie na tym pliku zgłoszenia xml.
    Myślałem wtedy, że to jakieś lobby producentów programów,
    że nie przyjmuje wygenerowanych plików z demo, tym bardziej z programu
    innego właściciela licencji, ani przerabianych moich plików już zgranych z
    systemu
    i przerobionych pod aktualne zgłoszenie (nawet jeśli zmianie ulegała
    tylko data -nr faktury i kwota, to i tak nie łykało tego) Dyspozytor i inni
    odpowiedzialni informatycy
    raczej niezorientowani, najlepiej żebym sobie sprawil Huzara, to bedzie
    działać.

    I tak sobie pomyślałem, że mam głównie wysyłki do UE, więc nie będę
    inwestował.
    I proszę: mija 6 lat - system się przepoczwarzył, ale problemy zostały.
    I żebyś się nie zdziwił, że xml z programów, które pisali znajomi królika
    mają jakieś znaczniki
    i te będą przez system przyjmowane, a ten Twój będzie miał problemy.

  • 8. Data: 2010-01-29 18:25:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-29 18:31, cef wrote:
    > [...]
    > I żebyś się nie zdziwił, że xml z programów, które pisali znajomi
    > królika mają jakieś znaczniki
    > i te będą przez system przyjmowane, a ten Twój będzie miał problemy.

    Bardziej bym się obawiał tego, że dokumentacja jest niekompletna (skoro
    występują w niej referencje, dotyczące specyfikacji reguł, do lokalnych
    udziałów w podsieci 10.5.0.20).

    Ale zawsze można się zwrócić do autorów z firmy SGK S.A. wymienionych z
    imienia i nazwiska ww właściwościach dokumentu publikowanego na stronach
    MF ;-)

    No dobrze, niech będzie że się czepiam ;-)

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-01-29 18:29:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-29 18:31, cef wrote:
> [...]

    Bardziej bym się obawiał tego, że dokumentacja jest niekompletna (skoro
    występują w niej referencje, dotyczące specyfikacji reguł, do lokalnych

    Ale zawsze można się zwrócić do autorów z firmy SKG S.A. wymienionych z
    imienia i nazwiska we właściwościach dokumentu publikowanego na stronach