    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ewidencja podatku naliczonego
    Date: Tue, 25 Feb 2003 21:19:39 +0100

    Dnia 25-02-2003 12:22, Użytkownik Lech Szczepaniak napisał:
    > Ustalmy pewne fakty. Chodzi wylacznie o sprzedaz dokumentowana
    > fakturami VAT i takiez zakupy. Kasa fiskalna nie wchodzi w gre.
    Komu chodzi i gdzie?
    Pytanie było czy trzeba rejestrować zakupy wg. stawek VAT.
    Odowiedź: nie trzeba, poza jednym, szczególnym wypadkiem.

    Pytanie: Jaki przepis to reguluje?
    Odpowiedź: ŻADEN. Przepisy mówia że ewidencja ma byc prowadzona tak,
    żeby dało sie na jej podstawie wypełnic deklaracje VAT.

    Niestety, nie stworze Ci przepisu.
    Może zapisz to sobie gdzieś duzymi literami: USTAWY OKRESLAJA OBOWIĄZKI
    A NIE BRAK OBOWIĄZKÓW.
    Jeżeli ustawa nie okresla szczególnej formy jakiegos dokumentu to znaczy
    że forma jest dowolna byle funkcja dokumentu została spełniona.
    Naprawdę, nie da sie tego powiedziec prosciej.

    > Gdzie tu jest mowa o procentowych stawkach VAT przy zakupie?

    Przeczytaj powoli.
    Wychodze z założenia że okreslenie "przypadek szczególony" jest zrozumiałe?

    Sprzedajesz BEZ RACHUNKÓW (=BEZ FAKTUR, BEZ EWIDENCJONOWANIA
    POSZCZEGÓLNYCH SRZEDANYCH TOWARÓW CO DO RODZAJU - widze że nie mozna
    zostawiać żadnych luk bo rozumujesz zerojedynkowo). Skoro nie
    rejestrujesz CO SPRZEDAJESZ to nie wiesz też z jakimi stawkami. Wiesz
    tylko za ile sprzedałeś - podliczasz kase na koniec dnia i wiesz ile Ci
    przybyło.

    Na deklaracji VAT musisz wykazać sprzedaż w rozbiciu na stawki VAT.

    Zadanie dla Ciebie: jak to wykonac w świetle zacytowanego artykułu 30
    ust. 1 nie prowadząc ewidencji zakupu w rozbiciu na stawki?

    Jak dotad nikt nie wymyslił nic poze ewidencjonowanie zakupu wg. stawek
    VAT. Może Ty zrobisz nam tu jakąs rewolucję.

    Pleciesz cos o budownictwie, czepiłeś sie tego nie wiadomo dlaczego.
    Pracowałam 5 lat w firmie budowlanej i na tema VATu w budownictwie moge
    Ci zrobic parogodzinny wykład. Ale to w ogóle nie ma zwiazku ze sprawą.
    Nie o sprzedaż a o zakupy.

    Chciałeś wiedziec kiedy konieczna jest rejestracja zakupów wg. stawek VAT.
    Otóż jest ona konieczna w jednym, specyficznym przypadku - HANDLU
    BEZRACHUNKOWEGO W SYTUACJI BRAKU OBOWIĄZKU POSIADANIA KASY FISKALNEJ.

    > Nie twierdze, ze nie jest mozliwe. Moze nawet jest przydatne. Wymaga
    > jednak dodatkowego nakladu pracy :(. Mnie chodzi o to czy jest
    > _konieczne_.

    Alez otrzymałes odpowiedź! Chyba nawet dwa razy. Na przeszkodzie do jej
    przyswojenia stoi tylko nieumiejetnośc czytania ze zrozumieniem.

    Ok. Powtórze jeszcze raz, bo może juz zapomniałeś:
    NIE JEST KONIECZNE, POZA JEDNYM SZCZEGÓLNYM PRZYPADKIEM.

    > Nie przezywaj tak. Skoncentrujmy sie na problemie a nie na
    > uszczypliwosciach wobec siebie. Mysle, ze wyjasnienie problemu
    > przyniesie korzysc nie tylko nam.

    Jakiego problemu?
    Nie ma zadnego problemu. Jak wyjasnie czegos co nie istnieje może
    komukolwiek przynieśc korzyść?

    Ja nie wiem. Moze przekaz podprogowy? Hipnoza? Gumowy młotek?
    Jak mozna do Ciebie dotrzeć?
    Nie ma przepisów szczegółowych, nie ma delegacji dla ministra do wydania
    tychże, nie ma okreslonego wzoru = US nie może sie czepiac formy czegos
    co nie ma ustawowo okreslonej formy!
    US nie kontroluje formy ewidencji VAT, kontroluje jej treść.
    Jeżeli da sie na podstawie ewidencji sporzadzic deklaracje VAT to taka
    ewidencja jest zgodna z ustawa, nawet jeżeli zakupy są rozbite wg.
    koloru papieru faktury albo rozmiaru czcionki.

    > Dzieki wszystkim za zyczliwosc i cierpliwosc.
    > Szczegolnie przedmowczyni :)

    lubię koderów... lubie koderów...
    nie będę do nich strzelac... nie będę do nich strzelac...
    to nieładnie.... to bardzo nieładnie...

    Kurczę, autosugestia jest stanowczo przereklamowana. :-)
    Potrenuję rzucanie grochem o ścianę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk