    From: i...@s...com (Lech Szczepaniak)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ewidencja podatku naliczonego
    Date: Mon, 24 Feb 2003 20:38:18 GMT

    >A tak nawiasem mowiąc - nie ma obowiązku ewidencjonowania podatku
    >naliczonego wg. staweki, poza jednym wyjątkowym przypadkiem - gdy
    >sprzedaż rozlicza sie strukturą zakupów.
    >
    >W pozostałych prezypadkach - tzn. mam w pełni rejestrowana sprzedaz wg.
    >stawek, rozbijanie zakópów na stawki VAT nie jest wymagane.
    >
    >Ewidencja VAT musi być tak porawdzona aby można była na jej podstawie
    >sporządzić deklaracje VAT. A więc tylko tyle informacji ile nam potrzeba
    >żeby wypełnic deklaracje, wszystko ponadto jest nieobowiązkowe.

    Dlaczego sadzisz, ze w przypadku koniecznosci obliczenia struktury
    zakupow konieczna jest informacja o stawkach procentowych ? Jesli ja
    dobrze pamietam, to sporzadzanie struktury zakupow do rozliczania
    sprzedazy mialo na celu wyliczenie jaki procent zakupow byl
    przeznaczony na dzialalnosc opodatkowana a jaki na inne cele. A wiec
    co tu maja do rzeczy stawki ? Przeciez moge kupic cos ze stawka 7% a
    sprzedac to samo ze stawka 22%. Znam takie firmy, w ktorych stawka
    przy sprzedazy jest uzalezniona od typu odbiorcy.

    Ze wzgledow praktycznych o wiele wygodniej jest ewidencjonowac zakupy
    bez podzialu na stawki. Wowczas dla jednego dokumentu wystarczy
    zarejestrowac tylko trzy liczby: Netto, VAT, Brutto.

    Jezeli ktos orientuje sie w temacie - podajcie prosze _dokladnie_
    ktory zapis prawny to reguluje ?