    Date: Wed, 5 Jul 2017 15:56:04 +0200
    From: papuga <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK

    On Wed, 5 Jul 2017 15:18:03 +0200
    Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:

    > On 2017-07-05, papuga <g...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No i w lipcu wykażecie korektę do zera i wystawicie nową. W czym
    > problem?

    > Dlaczego? Pomyłki się zdarzają.
    > https://poradnik.wfirma.pl/-zmiana-nabywcy-na-faktur
    ze-sprzedazy-w-jaki-sposob

    ^^^^ link
    Klient "B" otrzymał towar i wprowadził go do obrotu, ma jeszcze 1/2
    tego towaru dajmy.

    Wykażemy korektę? - czyli przyjąć i podpisać ją musi klient "A",
    który niczym nie zawinił i na oczy żadnej faktury ani towaru nie
    widział.
    Będzie chciał? - wątpię , i jeszcze dać mu oryginalną FA do której jest
    ta korekta i zasugerować by tego bałaganu nie księgował bo po co?

    Co teraz ma uczynić klient "B", wprowadził na stany i sprzedawał
    przez cały maj towar znikąd? Wykazał VAT od tej sprzedaży, VAT od
    zakupu nie, bo nie miał i nie ma nadal poprawnej FA na jego NIP.
    A jak nieświadomy wysłał JPK? (ciągle nie ustalone)

    Wystawić nową? no ale lipcem tylko możemy (->akapit wyżej), nadal
    zostaje problem danych w JPK, ..itd.
    [ na marginesie, zakres danych w JPK zmienił się w 2017r i teraz
    zawiera dane kontrahenta a na stronach MF nadal wiszą "Pytania i
    odpowiedzi JPK" do starszej wersji, gdzie zmiana klienta nie powodowała
    zmiany danych w JPK_VAT - patrz odpowiedz nr.28 ]

    Zdaje się że ciągle wałkujemy wariant noty korygującej a nie faktury
    korygującej ze zmianą nabywcy.

    Ale .. po poszukiwaniach znaleźliśmy "błąd w bazie" , symbol klienta
    źle był powiązany z danymi klienta, uszkodzone indeksy, informatyk
    podpisze oświadczenie o błędnym zadziałaniu programu, JPK vat zostanie
    wysłany ponownie z juz poprawnym NIPem nabywcy.

    dzięki