    Date: Thu, 6 Jul 2017 13:01:13 +0200
    From: papuga <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "papuga" napisał w wiadomości grup

    > A ta druga firma ?
    > Ona pewnie tez JPK wyslala, teraz wypadaloby korekte lub storno, o
    > stornie JPK nie wspomina.
    >
    > Klientowi na dacie zalezy ?
    >
    > Moze najprosciej "anulowac" fakture, wyslac JPK bez niej, wyslac
    > korekte VAT,
    > niedoszly nabywca tez niech tak zrobi i US beda sie kwoty zgadzaly.
    >
    > NIP na fakturze jak rozumiem inny ?
    >
    > J.

    Nip inny, nazwa b.podobna np.: Sklep Wielobranżowy "DUET" i Sklep
    Wielobranżowy "DUET" A.Kowalski

    No właśnie intryguje mnie "anulować".

    Tylko przekreślić? nie, do bani, system nadal ja będzie wszędzie
    uwzględniał (i wysyłał w jpk).
    Jakiegoś "Anulowana" w systemie nie ma.
    Czyli trzeba wyksięgować i "skasować" fakturę w systemie (a wydruk
    przekreślić i opisać "Anulowana").
    Stany magazynowe wrócą, trzeba wypisać jakieś RW/WZ, ale chyba nie
    miesiącem maj. Albo nie wypisywać RW, tylko FV w lipcu.
    Robi się dziura w numeracji faktur, wysyłamy jpk_vat bez niej, robimy
    korekte deklaracji, stanów magazynowych na koniec miesiąca w cenach
    zakupu też(?), drukować ryzę papieru (sic) dziennika,

    Teraz zostaje klient. Kupił dajmy 60 pozycji na fv za 10tys. zł.
    Sprzedawał to na FV i paragony.
    Z FV coś tam można kombinować, gorzej z paragonami, sfiskalizowane i
    wycofać się nie da z urządzeń.
    Sprzedawał towar, którego formalnie nie miał. Tylko czy ktos będzie
    wnikał? Ale prawdopodobnie klient nie chce mieć tego na głowie.
    Ma dajmy 1000 zapisów w swoim komputerowym systemie sprzedażowym
    związane ze sprzedażą tego towaru. Być może (nie wiem dlaczego to
    ciągle nie zostało ustalone) wysłał JPK.
    Usunięcie/zmiana transakcji niemożliwa w bazie klienta.

    W dodatku klient jest "ciążki" do takiej współpracy.

    Do głowy przychodzą mi tylko dwa sensowne rozwiązania.
    1. Poprawienie FV i wymiana klienta + ponowne wysłanie JPK
    2. Skasowanie tej złej fv i wystawienie z jakiejś pomocniczej numeracji
    (np. inny magazyn) nowej fv z datą majową. Kwotowo będzie to samo na
    deklaracjach - czyli odpada korygowanie. JPK trzeba wysłać ponownie (my
    i on).
    Tylko w księdze, taka fv wystawiona z datą majową będzie jak na patelni
    miała numerację zapisów z lipca. Zresztą wyksięgowanie fv i poprawienie
    nabywcy też będzie wymagało ponownego zaksięgowania z aktualnym
    licznikiem wpisów dziennika.

    Z każdej strony do bani.