    From: "aga" <j...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT
    Date: Wed, 28 Jan 2004 17:52:14 +0100

    Użytkownik "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał w
    wiadomości news:Xns947EB2BC88433rasrobklubchippl@127.0.0.1...

    > Witam
    > Koleżanka prosiła mnie żebym zapytał się na grupie o następującą sprawę.
    > W spółce w której pracuje, pracownik Działu księgowosci stwierdził, że
    > faktura gotówkowa nie jest dokumentem który potwierdza zapłatę za
    > określony towar.
    > Więc prosi o fachową poradę:
    > - Czy faktura gotówkowa jest wystarczającym dokumentem, który potwierdza
    > faktyczną zapłatę za towar? Jeżeli nie jest, to jakie dokumenty po
    > potwierdzają.
    > - Czy może ktoś zakwestionować dokonanie zapłaty po przedłożeniu faktury
> [...]

    Dowodem zaplaty moze byc faktura tzw.gotowkowa, ale pod jednym warunkiem.
    Musi byc na niej zapis "zaplacono gotowka" lub podobny, ktory jednoznacznie
    sugeruje, ze platnosci dokonano. Nie jest dowodem zaplaty faktura z
    adnotacja " sposob zaplaty-gotowka". Do takiej faktury trzeba zalaczyc
    pokwitowanie zaplaty.