    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura marża - pytanie
    Date: Sat, 01 Mar 2008 14:04:42 +0100

    Dnia 01-03-2008 o 13:59:06 Iwan Warionucha <s...@m...nie> napisał(a):

    > U?ytkownik <s...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Chodzi o to ?e jedynym dokumentem, który kupuj?cy otrzyma? z komisu przy
    > zakupie samochodu jest "faktura mar?a", na której widnieje tylko kwota
    > mar?y.
    > Rzeczywista cena jak? kupuj?cy zap?aci? w komisie nie jest nigdzie
    > wyszczególniona.
    >
    > Taka faktura wystarczy do zarejestrowania w urzedzie komunikacji, ale
    > czy
    > kupuj?cy nie musi odprowadziae jeszcze jakiego? podatku ? (Tak jak to
    > jest w
> [...]

    Przy zakupie od "zwykłego człowieka"(niepodatnika VAT), musisz zapłacić
    PCC,
    ale tutaj sprzedawca jest OVATowany, a gdy transakcja podlega pod
    VAT(upraszczając),
    to wtedy PCC nie występuje.

    Co do braku ceny na fakturze, to nie wiem czy musi być na FVAT marża,
    natomiast warto mieć to gdzieś zapisane, w razie jakichś problemów z autem.

    pozdr,
    tommyz