    From: "Grzes" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fundusz Pracy - pytanie o płatność.
    Date: Wed, 5 Mar 2008 11:01:58 +0100

    news:fqlph9$7ke$1@news.onet.pl...

    > Obowiazek placenia FP pojawia si ewowczas, gdy podstawa wymiaru skladek
    > na ubezpieczenia spoleczne przekracza wartosc minimalnego wynagrodzenia.
    > Tak sie wiec dzieje w przypadku przejscia z ZUS-u ulgowego na
    > standardowy.
    > ZUS poinformowac trzeba, gdyz zapewne trzeba zlozyc korekty deklaracji
    > DRA (a przynajmniej korekte tej pierwszej, zlozonej po przejsciu na
    > standardowy ZUS). Mam nadzieje, ze taka deklaracje wogole ta osoba
    > zlozyla (z drugiej strony - szkoda, ze nei powiedzieli jej wtedy, ze
    > brakuje skladki na FP). Lepiej nie kasy bez korekty deklaracji.
> [...]

    Witam,

    Dziękuję za odpowiedź.
    Jestem właśnie po telefonie do informacji.
    Więc tak jak piszesz - po przejściu za "promocyjnego" na normalny ZUS,
    zaczyna opłaca się składkę na FP.

    Co do dokumentów, to przy przejściu robi się wyrejstrowanie z ubezpieczeń
    ponowne zarejestrowanie (nie pamiętam jakie do były symbole druków - więc
    nie chcę tu strzelać). I to było zrobione.

    Pani w informacji powiedziała, że na tych drukach nic nie zaznacza się
    apopo
    FP - to następuje samo przy przejsciu.
    Należy zrobić też zaległy przelew z zaznaczenim oczywiście, za który
    miesiąc -
    bez odsetek. (Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie pobiera odsetek za zwłokę
    jeżeli ich wysokość nie przekracza kwoty 6,60 zł)

    Mam nadzieję, że nie napisałem tego za enigmatycznie (mam nadzieje, że
    pomoże
    innym googlującym)

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
    Grzegorz