    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Inwentura po cenach zakupu czy sprzedazy?
    Date: Mon, 14 Jan 2002 11:35:55 +0100

    On Mon, 14 Jan 2002, Dante wrote:

    >+ Znajomy ma maly sklepik i musi zrobic inwenture na koniec roku.
    >+ Czy ma on wpisac elementy po cenach zakupu czy sprzedazy (z narzutem

    A ma drukowaną KPiR z objaśnieniami ? (wiem, tyle czytania... ;) !)
    "...podatnik może również dokonać wyceny...według cen zakupu".
    **************
    Ważne co napisze w nagłówku kolumny spisu :)
    Rzuć monetę i wybierz "nabycia" lub "zakupu" - i już.
    To jest punkt 21 "Objaśnień" (druga część, po rozp. ministra)

    >+ i VATem)?

    A to na początek zależy czy jest VATmanem :)
    Jeśli NIE jest to VAT jest dla niego kosztem (liczyć)
    Jeśli JEST - to wszędzie, gdzie go odliczył/doliczył
    składając deklarację VAT go pomija (podaje netto).
    IMHO zapis (skomplikowany) jest ważny: jakby zapomniał
    wpisać koszt do ewidencji VAT to VAT mu "przepada",
    ale (wobec takiego zapisu jak wyżej) staje się kosztem !
    (IMHO, oczywiście, ale wszystkie przypadki które usiłowałem
    wyjaśnić tak się kończyły).

    Pozdrowienia, Gotfryd