eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak kupic znajomej laptopa zeby mogla wrzucic go w koszty. › Re: Jak kupic znajomej laptopa zeby mogla wrzucic go w koszty.
    Subject: Re: Jak kupic znajomej laptopa zeby mogla wrzucic go w koszty.
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Thu, 31 Aug 2017 20:38:05 +0200

    W dniu 2017-08-31 o 19:55, witek pisze:

    > Nie dlatego, że pieniądze idą nie z mojego konta, zamowienie bedzie z
    > zagranicy a polski oddział tylko go złoży i dostarczy.
    > Nie da rady ani wystawic faktury ani tym bardziej zmienic danych.

    > No właśnie tak bym chciał,.
    > Moge podarować, uzyczyć na wieczne oddanie itp itd,
    > wszystko mi jedno, byleby tylko mogla go uzywac.

    Używać będzie mogła bez problemu.
    Sprzęt nie musi być w ewidencji ŚT czy na wyposażeniu, żeby
    mozna było go używać w działalności a co więcej ponosić wydatki na jego
    naprawy czy oprogramowanie.

    > Ile to warte?
    > Chcialbym mniej niz 3000 ale moze sie nie udac :)

    > Nie chodzi o łganie, tylko formalności, zeby nikt sie pozniej nie
    > czepiał.

    Jeśli chodzi o samo używanie w celach działalności, to nie ma przeszkód.
    W zasadzie o ile mnie pamięć (podparta google) nie myli rzeczy darowane
    też można amortyzować,
    nie pamiętam tylko czy przypadkiem nie ma jakiegoś myku, że jak jest
    darowizna to
    jest jakiś niby przychód i odbiera to sens całej operacji.
    Jak ma księgową, to ona będzie wiedziała co z tym zrobić.

    > Moze dostac ode mnie prywatnie, ale z gory wiadomo do czego bedzie uzywac.

    To nie przeszkadza.