    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak rozliczyc faktury sprzed rozpoczecia dzialalnosci
    Date: Mon, 5 Jan 2004 20:04:12 +0100

    On Mon, 5 Jan 2004, Patryk wrote:
    [...]
    >+ > >+ Pisalem kiedys na te grupe w sprawie zakupow na fakute
    >+ > >+ przed rozpoczeciem
    >+ > >+ dzialalnosci. Dowiedzialem sie ze istnieje taka mozliwosc.
    >+ >
    >+ > Możesz podać namiar na wątek ?
    [...]
    >+ lub po prostu "Zakladanie dzialalnosci gospodarczej" z 2003-12-03

    Przejrzałem.
    Przyznam że słabo coś z tym "dowiedziałeś się": *nikt* w wątku
    nie podał że możesz sobie "coś" kupić *na firmę* przed rozpoczęciem
    działalności (Marcin się uchylił a ETC i JureQ posprzeczali się
    o ścisłe rozumienie VATu :)).
    Takoż *nikt* ci nie obiecywał jakoby dało się z takiej
    "przeddziałalnościowej" faktury odliczyć VAT !

    IMHO możesz kupić "na siebie" - jak pisałem - towary handlowe
    oraz ŚT, oraz (godząc się na stratę VAT) przyjąć je "do majątku
    gospodarczego" odpowiednio remanentem i wpisem do EST.
    Zdania że można "kupić na firmę" (mimo że firma jeszcze
    NIE DZIAŁA) też są, i w zakresie (dla odmiany) materiałów
    pomocniczych (dla których nie bardzo jest podstawa dla
    wprowadzenia "z majątku osobistego") coś w tym jest: przykładem
    jest pieczątka :)

    Niemniej: sądząc z wątku, IMHO twoje "dowiedzenie się" polegało
    na wyczytaniu między wierszami tego i tylko tego co chciałeś
    tam znaleźć :]
    I nie bez znaczenia jest CO kupiłeś ! (ŚT, towar handlowy
    lub materiały podstawowe czy rzeczoną pieczątkę).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)