eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak ugryzc pewna sprawe - VAT a zakup od osoby prywatnej › Re: Jak ugryzc pewna sprawe - VAT a zakup od osoby prywatnej
    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak ugryzc pewna sprawe - VAT a zakup od osoby prywatnej
    Date: 17 Jul 2007 19:42:24 +0200

    > 3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są: 1) (...),
    > lub 2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzające fakt dokonania
    > operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające
    > co najmniej:
    > a) wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy)
    > uczestniczących w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,
    > b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
    > gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
> [...]

    Poprawny wzór umowy kupna sprzedaży ruchomości oparty na kodeksie cywilnym,
    zawiera wszystkie w\w elementy i spełnia wymogi dowodu księgowego.
    Dodatkowo warto zadbać o uwidocznienie w umowie nr NIP sprzedawcy i jego
    oświadczenia o tym ,że ; sprzedaż nie jest wykonywana przez sprzedajacego w
    ramach działalności gospodarczej ,jest właścicielem przedmiotu , przedmiot
    wolny jest od wad prawnych i roszczeń osób trzecich , jest sprawny lub
    wszystkie jego wady sa znane kupujacemu.

    Pzdr- Kriss