    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki Office do firmy [NTG]
    Date: Tue, 30 Oct 2007 22:32:31 +0100

    On Tue, 30 Oct 2007, Jacek wrote:

    > OEM czy BOX?

    BOX.
    Kupiłem kiedyś XP OEM i dziś widzę, że to była głupota.
    Miałbym w pełni "obsługiwalny" system nadający się w ostateczności do
    skonfigurowania w komputerze wirtualnym (mam zazwyczaj dwa kompy, jeden
    "w zapasie", pomysł upgrade "zapasu" staje się problematyczny).
    Office to samo, tak jak piszesz - mam BOXa i tyle, w ostateczności mogę
    sprzedać :>

    > Ceny pakietów MS Office od Billa w wersji BOX są powalające

    Prawda.
    Aczkolwiek CHYBA jest możliwość upgrade - zastrzegam że mnie Office 2007
    niczym nie nęci, niemniej AFAIK "zawsze tak było". Czyli za kilka lat
    ów zakup może być "mniej drogi" (bo znowu będzie BOX za cenę OEM,
    mniej wiecej tyle bywało za upgrade).

    Dla porządku: używanie OEM z naruszeniem umowy niekoniecznie klasyfikuje
    się jako "piractwo", polecam archiwa grupy .prawo :) (bo program jest
    legalnie nabyty!)

    pzdr, Gotfryd