    From: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jednorazowa sprzedaż znaczków pocztowych zw VAT.
    Date: Fri, 19 Sep 2003 12:05:08 +0200

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bkef4h$rg0$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" [....]

    > A tak poza tym czy jak pan obliczy "struktura" to czynie wyjdzie na to
    samo
    > ?

    No niestety nie.
    Przykładowo: sprzedaż VAT 22% 7200 pln netto
    sprzedaż VAT zw. 800 pln netto (nasze znaczki)
    Koszty (lokal, telefon, paliwo i inne)
    zakup VAT 5000 netto 1100 VAT
    Normalnie rozliczając VAT - odliczamy go w pełnej wysokości: 1100 pln,
    jeżeli opierać się będziemy na rozliczaniu VAT'u stukturalnie, to mamy prawo
    do odliczenia 90% VAT'u naliczonego od kosztów (bo 90% sprzedaży to sprzedaż
    opodatkowana, 10% zwolniona) - tak więc "tracimy" 110 VAT'u naliczonego.

    Mówimy oczywiście o kosztach, bo co do zakupów to nie ma wątpliwości.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński