    From: s...@i...pl (Sebastian D-D)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komis
    Date: 22 Aug 2002 16:28:03 +0200

    From: Krys <g...@p...onnet.pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Thursday, August 22, 2002 3:15 PM
    Subject: Odp: Komis

    > Użytkownik Sebastian D-D <s...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:00bb01c2483b$bb8dd4e0$0...@e...net.p
    l...
    > placeniu
    > >

    > 1.dostajesz towar w komis wart 100(jestes komisantem) od komitenta na
    > eMeMke. ustaliliscie ze 100 jest Twoja cena sprzedazy a marza wyniesie 30%
    > 2. sprzedajesz towar za 100+VAT; jesli wystawiasz fakture to oznaczasz ja
    > faktura VAT KOMIS.

    Jesli jestem podmiotowo zwolniony wystawiam rachunek ?

    > faktur) ale lepiej prowadzic kontrolke - dzienniksprzedazy za dany okres.
    Jest cos takiego naj Ewidencja towarow przyjetych w komis, czy koniecznie
    trzeba to prowadzic a przedtem dac do ostemplowania w US, czy (a raczej ile)
    US bierze oplaty za takie ostemplowanie ?

    > 4. komitent wystawia Ci komisowy dokument handlowy zgodnie z §47 rozp.VAT
    na
    > 100+VAT
    > 5 wystawiasz komitentowi fakture za prowizje komisowa w wysokosci 30+vat

    Jesli jestem zw z VAT wystawiam rachunek ?

    > 6 do rejestru VAT wpisujesz tylko 30.
    No wlasnie, co wpisuje przy zwolnieniu do ewidencji uproszczonej
    (30-krotnosc prowizji) ?

    A co z podatkiem od czynnosci cywilnoprawnych ? Czytalem, ze nie placac VATu
    nalezy od umowy komisu odprowadzic wtedy 2% - czy to prawda i czy to jest
    oplata od wykonania takiej umowy czy juz od samego zawarcia ? I co stanowi
    podstawe tego podatku?

    Zaryzykujesz staly zwiazek? >>> http://link.interia.pl/f163c