    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konto firmowe, a wplaty prywatne.
    Date: Mon, 07 Aug 2006 16:16:28 +0200

    Neko wrote:

    > Mala dzialalnosc. Konto firmowe. Ktos wplaca
    > mala sume (np. 50 zl) na te konto firmowe jako osoba prywatna.

    To nie ważne czy on wpłaca jako osoba prywatna czy jako firma.
    Przypuszczam, ze chodziło ci o to, że on wpłaca tobie jako osobie
    prywatnej.

    > Czy to jest zgodne z przepisami? Czy moge prosic
    > o odpowiednie paragrafy? Na zdrowy rozsadek,
    > to chyba US ma ciekawsze rzeczy do roboty, nizeli
    > zajomowac sie tak malym wplatami od osoby prywantej,
    > czyz nie?
    >
    > Wiem ze jest cos takiego (chyba), co mozna skwitowac
    > stwierdzeniem: "wplyw na konto = przychod
    > i marsz do PKPiR".
    >
    > Ale jak to jest w praktyce z tymi prywatnymi malymi
    > wplatami na konto firmowe?

    Jest tylko podejrzenie, że był niezaewidencjonowany przychód. I przy
    kontroli US tak to potraktuje. Jeśli tytuł wpłaty jest jakiś sensowny i
    jasno z niego wynika, że nie miało to nic wspólnego z DG (np. zwrot
    prywatmej pożyczki), to się wybronisz. W przeciwnym wypadku ciąganie po
    US-ach i sądach, świadowie itp., itd. Warto?

    > I w druga strone. Czy popelniam wielkie przestepstwo
    > jesli z konta firmowe oplace np. gaz, prad czy cokolwiek
    > innego "prywatnego"?

    Też się będą przyglądać. I też odradzam tytuł przelewu np: "zapłata za
    fakturę nr nnn/rrrr", bo mogą mieć wątpliwości, że to był np zakup
    niezaewidencjonowanego towaru. "Opłata za gaz" oczywiście jest raczej
    bezpieczna.

    W praktyce, jeśli to będą jednorazowe przelewy 20-100 zł a kontrola
    znajdzie u ciebie coś ciekawszego, to nie zainteresują się tym. Gorzej
    jak nic nie znajdą, to będą próbowali przyczepić się do czegokolwiek.