    From: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty na przełomie roku
    Date: Tue, 19 Nov 2002 14:17:56 +0100

    > Musialbym Ci zrobic dluzszy wyklad.
    > W skrocie:
    > Jezeli znasz te koszty, ktore dotycza grudnia, to ksieguj je w grudniu
    > (przez bierne, ksiegowe powinny wiedziec o co chodzi - jak nie wiedza to
    > zloz oferte zarzadowi na wymiane ksiegowych :-)
    > Mozna je potraktowac jaki KUP. Bo glownie do tego sprowadza sie problem.
    > Jezeli zaksiegowanie w grudniu nie jest mozliwe z jakichs powodow to
    koszty
    > te beda KUP w momencie poniesienia.
    > Musisz zajrzec do ustawy o PDOP. Art. 15 ust.4.

    Dzięki za info. Jednak nie całkiem rozumiem zapisy tego art.
    Może dokładniej opiszę moją sytuację.
    Powiedzmy, że moja firma uzyskuje w grudniu 2002 przychody w wysokości
    1000zł. Przedstawicielowi należy się prowizja w wysokości 5%, czyli za
    grudzień bęzie to 50zł. Przedstawiciel wystawia fakturę za usługę, ale z
    datą 10.01.2003r.
    Czy fakturę tą można zaksięgować w koszty za styczeń?
    Moja księgowa twierdzi, że nie, bo koszty dotyczą przychodów poprzedniego
    roku podatkowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Stański