    From: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty na przełomie roku
    Date: Tue, 19 Nov 2002 14:29:38 +0100

    > zamknięcia
    >
    > Moi specjalisci od rachunkowosci troche krzywia sie na takie rozwiazanie
    > (faktura ze stycznia w dokumentach grudnia?).
    > Wydawalo mi sie, ze powinno sie to puscic jPK, ale trzeba zajrzec do UoR.
    > Niedlugo przyjda audytorzy, to bedzie sie mozna nad nimi popastwic
    > (dotychczas nie czepiali sie biernych).

    Tak, pod warunkiem że z faktury jednoznacznie wynika, że koszty dotyczą
    poprzedniego roku. VAT oczywiście odliczam za miesiąc otrzymania lub
    następny. Poprzednio taki sposób ujmowania kosztów nie był kwestionowany
    przez biegłego. Obecnie mam nowego audytora. Co ten powie, zobaczymy.
    Może faktycznie, ze względu na zobowiązanie lepiej przeprowadzić to przez
    RMK, ja się tym specjalnie nie przejmowałem ze względu na stosunkowo
    niewielką wartość a z drugiej strony ze względu na fakt, że potwierdzenie
    salda zawsze robiłem na 30-11.
    Rozumiem, że jak do dnia badania otrzymasz fakturę to RMK stanowi KUP?