    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Koszty zastępstwa procesowego a vat.
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 13 Mar 2018 23:05:45 +0100

    Dnia Tue, 13 Mar 2018 13:30:29 +0100, Liwiusz napisał(a):
    > W ogóle nie powinieneś zadawać pytania, ponieważ nikt tu z nas nie wie,
    > na jaką stawkę się umawiałeś z adwokatem za jego czynności.

    Ale te "koszty zastepstwa" zasadzane przez sad to sa netto czy brutto?
    :-)

    I czy zostaly zrewaloryzowane, jak prawnikow owatowano ?

    > Musisz zobaczyć na jaką sumę się umawiałeś z pełnomocnikiem. Tak jak już
    > wcześniej pisałem, to, ile płacisz pełnomocnikowi, wynika z zawartej z
    > nim umowy, a nie z tego, ile zostanie ci zasądzone (przecież jakbyś
    > sprawę przegrał, to pełnomocnik nie pracowałby za darmo).

    "etyka" chyba zabrania, ale ... w cytowanej sprawie
    https://www.podatki.biz/artykuly/koszty-zastepstwa-p
    rocesowego-brutto-czy-netto_14_30965.htm

    "W § 3 ust. 6 strony wskazały, iż niezależnie od postanowień zawartych
    w ust. 1-3 w razie reprezentowania zleceniodawcy przed Sądem,
    Zleceniobiorcy przysługuje wynagrodzenie zasądzone na rzecz
    Zleceniodawcy od strony przeciwnej albo Skarbu Państwa tytułem zwrotu
    kosztów zastępstwa procesowego."

    wynikaloby, ze jak przegra, i sad nic nie zasądzi przegranej sprawie,
    to adwokat pracuje ... za ryczalt umowiony w poprzednich punktach ?

    kosztów zastępstwa procesowego lub ustalonych przez komornika kosztów zastępstwa w
    postępowaniu egzekucyjnym, postępuje nieprawidłowo.
    sygn. IPTPP1/4512-597/15-4/MW, LEX nr 301723

    > Jeśli umawiałeś się, że zapłacisz mu tyle, ile zasądzą ci w nakazie, to
    > VATu nie doliczasz. Ale mogłeś umówić się inaczej, na przykład tak, że
    > VAT jednak będzie doliczany. Nie wiemy tego.

    Jesli jednak nie umowiles sie inaczej, to ... na jakiej podstawie "nie
    doliczasz" ?

    bo tak z drugiej strony - jesli klient jest vatowcem, to VAT naliczony
    przez adwokata zaraz sobie odliczy. I faktura w kwocie netto jest jak
    najbardziej zasadna. a w kwocie brutto bylaby okradaniem biednego
    adwokata :-)
    No dobra, nie uzywajmy mocnych slow - nie okradaniem, ale pobraniem
    prowizji :-)

    P.S. ale wracajac do meritum, czyli Twojej wypowiedzi - to czemu MF
    wypowiada sie w kwestii prywatnej umowy, zamiast odpowiedziec
    "tak jak sie umowiliscie, jednak pismo przesylamy do MS, zeby oni
    udzielili odpowiedzi" ? :-)

    J.