    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty zastępstwa procesowego a vat.
    Date: Wed, 14 Mar 2018 17:34:28 +0100

    dyskusyjnych:p8ah6o$bb3$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-03-13 o 23:05, J.F. pisze:

    >Rżniesz głupa, czy naprawdę czegoś nie rozumiesz?

    Ja rzne glupa, ale czy przepisodawcy tez nie rzna, skoro nie napisali
    dokladnie :-)

    rocesowego-brutto-czy-netto_14_30965.htm

    >Nie czytałem umowy. Są w niej jakieś wątpliwości?

    Cytowany punkt mowi, ze jesli klientowi sad przyzna koszty zastepstwa,
    to te kwote klient przekaze adwokatowi.
    Calej umowy nie znamy ... ale z tego by wynikalo, ze jak sąd nie
    przyzna, to adwokat pracuje za darmo.
    No dobra, adwokat nie jest glupi, pewnie się jakos zabezpieczyl w
    umowie :-)

    >Pytasz się, dlaczego jeśli się umawiałem na X, to nie płacę 1,23X?

    Tak. Bo skad wiecie, czy umawialiscie sie na netto czy brutto ?

    Szczegolnie jak w jednym punkcie umowy bedzie
    "Zleceniobiorcy przysługuje wynagrodzenie zasądzone na rzecz
    Zleceniodawcy od strony przeciwnej",
    a w innych "pobiera wynagrodzenie w kwocie XXX zl netto".

    >I co z tego? Jak idziesz do sklepu po bułkę, to na paragon kupujesz
    >za 20gr, a na fakturę za 25gr???

    W sklepie nie, ale jak jestem vatowcem, to w sumie kupuje za netto :-)

    >Nie jest, bo nie na taką sumę się strony umawiały.

    No coz, wyraznie tego nie sprecyzowaly.
    A sytuacja, gdy strony sie umowily na przekazanie zasądzonych kosztów
    zastępstwa adwokatowi, po czym sad zasądza 1230zl, klient przekazuje
    1230 zl,
    adwokat wystawia fakture na 1230 (1000+VAT) zl, po czym klient odlicza
    sobie 230zl ... to czy przekazal umowiona kwote czy mniej ?
    I czy nie mozna mu zarzucic bezpodstawnego wzbogacenia ?

    Z drugiej strony, jakby klientem byla nie firma, tylko zwykly
    Kowalski, to by adwokat nie mial watpliwosci ze dostanie 1230zl.

    >Nie wiem. A gdzie się wypowiada?

    Cytowano cala decyzje. IS, ale w imieniu MF.

    J.