    From: "DarekS" <a...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kto odlicza VAT i wpisuje do KPiR ?
    Date: Thu, 5 Sep 2002 13:32:54 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@195.117.149.125

    Stanisław Salamaga wrote:
    > W skład majątku spółki cywilnej X ( Pan A + Pan B ) wchodzą - na
    > podstawie umowy leasingu - środki produkcji.
    > Środki te spółka cywilna X ( Pan A + Pan B ) użyczyła spółce cywilnej
    > Y [ { spółka cywilna X ( Pan A + Pan B ) } + Pan C ].
    > Związane z tymi środkami przychody osiąga spółka Y.
    > Spółka Y nalicza również przychód z tytułu użyczenia jej środków.
    > Kto odlicza VAT ?
    > Kto wpisuje w KPiR ?

    Jeśli dobrze zrozumiałem X ma jakiś ŚT wzięty w leasing. Ponieważ umowa z
    leasingodawcą tego mu nie zabrania, wydzierżawił ten ŚT dla Y (nie ma mowy o
    umowie użyczenia w tej sytuacji gdyż z definicji umowa użyczenia jest
    "bezpłatna"). Więc Y płaci X czynsz dzierżawny. Ten czynsz jest przychodem
    dla X (dla panów A i B z drugiego źródła przychodów) i wpisywany jest w
    PKPiR X, a dla Y kosztem (dla panów A, B i C) i również jest wpisywany w
    PKPiR ale Y. Przychody jakie uzyskała Y używając przedmiotu dzierżawy, X nie
    obchodzą i stanowią tylko i wyłącznie przychody Y (znowu panów A, B i C),
    która wpisuje je w swoją PKPiR.
    Jeśli chodzi o VAT to AFAIK VAT od czynszu leasingowego odlicza X, od
    czynszu dzierżawnego płaci X a odlicza Y, natomiast Y uzyskuje przychody
    opodatkowane i od nich płaci VAT, przy czym fakt, że przychody te uzyskuje
    korzystając z wydzierżawionego sprzętu IMHO nie ma żadnego znaczenia.

    Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu