    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Luka VAT
    Date: Thu, 26 Oct 2017 14:50:12 +0200

    W dniu 2017-10-26 o 11:54, J.F. pisze:

    > Przed 2004 tak, ale co z tego - przychodzila kontrola, ogladala faktury,
    > ogladala SADy - bo zwrot dotyczyl glownie eksporterow.
    > Z rzadka sprawdzala czy faktura zakupowa istnieje u wystawcy.

    W tamtych czasach US miał przecież inne, znacznie ważniejsze rzeczy do
    roboty :)

    Ja np., przez ileś lat byłem co rok wzywany bo mi wychodził zwrot
    nadpłaconego podatku.
    Pani w US mówiła: Ja wszystko rozumiem, ale mamy takie wytyczne, aby
    wzywać _wszystkich_, którym wychodzi nadpłata.
    A to przecież jest absurd - marnować komuś czas w ramach podziękowania,
    że pożyczył budżetowi na 0% jakieś pieniądze w ubiegłym roku a dostanie
    z powrotem dopiero w lipcu.
    Ile oni ludzi musieli sprawdzić, bo po dopisaniu na koniec roku ulgi na
    dzieci wychodziła nadpłata (chciałem postawić ?, ale bardziej pasuje !).
    Ile za (w tym przypadku absolutnie bezsensowną) pracę urzędników
    zapłaciliśmy.
    Rozumiem, że Ci co zaniżali w ciągu roku, aby sobie pożyczyć z budżetu
    nie byli wzywani :(. Jeśli to prawda to cyrk.

    Jak to się skończyło to zaczęły się coroczne problemy, że kwoty dla
    spółki pomnożone przez % udziału się nie zgadzają. Kogo oni tam
    zatrudniają, że nie umieją czytać - przecież na PIT albo w instrukcji
    jest jak byk napisane, że udział % zaokrąglić do 2 miejsc po przecinku,
    a nigdzie nie jest napisane, że potem prawdziwy udział ma być
    zafałszowany tym zaokrągleniem.

    Jakiś mądry ktoś kiedyś powiedział coś w stylu, że urzędnicy, ilu by ich
    nie było, to sami sobie potrafią znaleźć pracę. Dla mnie to jest ten
    przypadek.
    Jak wszyscy zapracowani po uszy to już nie było komu zajmować się
    wyłudzeniami VAT.

    Tak ja to widzę.
    P.G.